Pokladnice her
Pokladnice her je palubní webový projekt, který založil v roce 1998 Dan Zeman, když sepsal stránku o Zatru a převedl do stejného formátu ještě starší stránky o Abalonu, Scrabblu a Vrhcábech, které na palubních stránkách (tehdy na webhome.cz, dnes http://www.paluba.cz/) vytvořili Pavel Staněk, Franta Němec, Jakub Těšínský a další. Pokladnice se rychle rozšiřovala jednak o abstraktní hry, jejichž hraní tehdy na Palubě převažovalo (např. Quoridor, Quivive, Pylos), stále častěji však také o palubní překlady pravidel her (např. Tikal), které Paluba získala v cizině v době, kdy na českém trhu nebyly k dispozici. Kromě Dana se o celou řadu překladů zasloužili zejména Petra Bidlasová, Jirka Bauma a Věra Beranová (ale samozřejmě i mnozí další). Nelze nezmínit ani přínos Dědka, který sice přímo nepřekládal, ale dodával takové množství informací zejména o karetních hrách, že je Dan nestíhal do Pokladnice přidávat.
I když palubní stránky nadále využívaly pohostinství provozovatelů serveru webhome.cz, z pohledu návštěvníků se v roce 2000 přesunuly do vlastní domény hrejsi.cz (zhruba ve stejné době se ostatně stěhovala i Paluba samotná, a to z podpalubí parníku Tyrš do nynějších prostor na Smíchově). Část stránek v Pokladnici her se začala generovat dynamicky z dat, která se pravidelně exportovala z Palubní databáze her. Umožnilo to zobrazovat informace o stovkách dalších her, ke kterým jsme sice měli databázové informace typu počet hráčů, autor a minimální věk, ale neměli jsme elektronicky zpracovaná jejich pravidla. Dynamická pokladnice nyní také mohla seřadit hry podle počtu hráčů, věku či délky trvání, ukázat všechny hry od jednoho autora a další podobné operace, které byste od databáze očekávali. Díky databázi byla také Pokladnice přímo napojena na další části palubních stránek, kde se mluvilo o konkrétních hrách, zejména program klubu, výsledky turnajů a taky palubní obchod. Ten vznikl koncem 90. let, když si Klára musela zažádat o živnost, aby bylo možné v jinak neziskovém klubu prodat zájemcům hry z ciziny, které u nás tehdy nikdo nevedl, a rapidě se rozrostl, když na herní trh vstoupilo Albi a velkoryse poskytlo Palubě hrací vzorky spousty her. Z rozšíření obchodu na internet a jeho napojení na Pokladnici nakonec značně profitovala i Pokladnice, protože zejména díky Klářinu ohromnému úsilí se do Pokladnice dostalo velké množství fotek, jakož i mravenčí práce s korekturou a grafickou úpravou hrubých překladů pravidel; her, ke kterým se objevila alespoň charakteristika, přibyly od té doby stovky.
Přestože evidence her v databázi přináší nenahraditelné výhody, nakonec začala databáze celý projekt poněkud dusit. Databáze vyžaduje někoho, kdo bude hlídat, aby se do ní nedostávaly úplné nesmysly, a těžko se udržuje na několika místech najednou. I když se na palubním serveru postupně začalo o data starat MySQL, hlavní kopie databáze her byla stále pod dohledem Dana a Kláry na jejich domácím počítači. Ti měli čím dál tím méně času a není divu, že ostatní palubní přispěvatele příliš nemotivovalo, když se jejich příspěvky na webu objevily až za několik měsíců, pokud vůbec. Několikaleté úvahy o tom, jak umožnit dalším lidem psát na web přímo a současně udržet nad celým molochem kontrolu, nakonec ukončil Jakub v roce 2005 rozjetím MediaWiki softwaru na doméně deskovehry.cz, tedy na portálu, který právě čtete. Nová doména fyzicky vede na stejný počítač jako hrejsi.cz, tím však od přelomu let 2005 a 2006 už není náš dlouholetý hostitel webhome, nýbrž samostatný palubní server kub. Prakticky celý dosavadní obsah Pokladnice her byl zkopírován do wiki a portál deskovehry.cz se tak vlastně stal nejnovější reinkarnací Pokladnice. Na rozdíl od staré Pokladnice (která zatím i nadále funguje tady) sice ztratil možnost komfortního třídění a filtrování dat o hrách, na druhou stranu ale jeho wiki technologie umožnila, že se od té doby zapojila spousta dalších fandů deskových her, a to pochopitelně nejen Palubáků. Obě větve projektu se nyní vyvíjejí nezávisle. Do databázové Pokladnice přibývají spíše fotky a charakteristiky nových her, ve wiki zase přibyla pravidla k řadě her, ke kterým v databázové Pokladnici chybí. V budoucnosti se snad podaří obě větve účinně propojit tak, aby byly zachovány výhody obou: tedy jak databázová práce s hrami, tak možnost přidávat a upravovat informace pro všechny.