Atlantic Star
Verze z 8. 9. 2006, 07:18, kterou vytvořil 217.64.0.226 (diskuse) (→Body za uspořádání okružní plavby)
- Počet hráčů: 2-6
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 60 až 120 minut
- Vydavatel: Queen Games
- Rok vydání: 2001
- Autor: Dirk Henn
Herní materiál
- 132 karet lodí
- 24 žetonů plaveb (4 pro každou společnost)
- 1 bodovací tabule
- 1 nájemní agentura
- peníze
- tužka na zapsání bodového zisku
Cíl hry
- Najímáním vhodných lodí uspořádat co nejatraktivnější okružní plavby.
Příprava hry
Pro 2 až 3 hráče
- Každý hráč obdrží 8 žetonů plaveb (2 společnosti), jeden přehled plaveb a 36.000 peněz
- Hrají-li dva hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 13 18 23 28
- druhá společnost: 17 22 27 32
Pro 4 až 6 hráčů
- Každý hráč obdrží 4 žetony plaveb (1 společnost), jeden přehled plaveb a 18.000 peněz
- Hrají-li čtyři hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 13 18 23 28
- druhá společnost: 17 22 27 32
- Hraje-li pět hráčů předepíše se jedna sada žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 15 20 25 30
- Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule.
Průběh hry
- Hráč, který je právě na tahu musí provést jednu z následujících akcí:
- Najmutí lodi
- Uspořádání okružní plavby
- Navíc hráč může na začátku svého tahu získat nové peníze za uspořádanou okružní plavbu.
Najmutí lodi
- Na tabuli nájemní agrntury jsou vždy nabízeny čtyři lodě, které jsou otočeny lícem navrch.
- Cena lodí je různá - 3.000, 2.000, 1.000 a 0
- Hráč si vybere kteroukoliv z lodí a zaplatí patřičný obnos.
- Zbývající lodě se posunou ve směru šipek na nejnižší možnou pozici a na volné místo se doplní z balíčku nová karta. To znamená, že nová karta se vždy doplňuje na nejdražší pozici!
- Pokud se hráči nezamlouvá žádná z nabízených lodí, může za 2.000 všechny vyměnit. Nabízené lodě se odloží na odkládací balíček a na jejich místo se rozdají nové (Ve směru šipek, tj. první karta na nejdražší pozici). Hráč může výměnu provést i opakovaně, ale vždy jen před vlastním najmutím lodi. Poté co si nějakou loď najmul už žádnou výměnu provést nesmí!
Uspořádání okružní plavby
- Hráč, který si najal patřičné lodě k uspořádání okružní plavby, vyloží tyto před sebe a spočítá si kolik získal bodů. Body napíše na patřičnou kartičku plavby a tu umístí na bodovací tabuly.
- K uspořádání plavby je možné využít jakékoliv lodě, ale jen některé přinášejí body.
- Pozor! Po uspořádání okružní plavby smí hráči zůstat na ruce maximálně dvě karty lodí.
Neexsistuje jiná možnost jak se zbavit karet z ruky, než použít je k uspořádání okružní plavby !!!
Body za uspořádání okružní plavby
- Na každé kartě lodi se nachází jeden až tři barevné obdélníky s kombinací písmene a čísla. Ty určují kolik bodů loď přinese na daném úseku té které barvy.
- Pozor! I když některé lodě můžou přinášet body na dvou úsecích jedné plavby, může hráč takovou loď použít pouze na jeden z těchto úseků. Vždy platí, že na každý úsek trati je potřeba jedna jiná loď.
- Loď s šedým označením X-1 je žolík. Lze jí použít na libovolném úseku kterékoliv plavby a vždy přinese 1 bod.
- Hráč při vyložení plavby ukáže kterou loď použil na který úsek a spočítá si, kolik bodů získal. Jestliže použil na všech úsecích plavby lodě, které se po nich standardně plaví (tedy takové, které na daném úseku přinášejí body) nebo loď X-1, získává navíc bonus rovnající se počtu úseků plavby. Body včetně případného bonusu zapíše na kartičku plavby.
Umístění žetonu plavby na bodovací tabuly
- Bodovací tabule je rozdělena na pět sloupců označených z prava do leva jednou až pěti hvězdičkami. V každém sloupci je pak šest pozic na umístění kartiček plavby.
Získání peněz
Konec hry
- Hra končí v okamžiku, kdy všichni hráči uspořádali všechny okružní plavby.
- Hráči s největší pravděpodobností neskončí hru v jednom kole. Jestliže některý hráč uspořádal všechny své plavby, hra pro něj končí. Ostatní hráči ovšem ve hře pokračují tak dlouho dokud každý neuspořádá všechny své plavby.
Vyhodnocení hry
- Hráči sečtou hodnotu polí bodovací tabule na kterých mají své žetony plavby. Hráč s nejvyšším součtem zvítězil.
- Do výsledného pořadí můžete zahrnout i imaginární hráče.