Mig-Mang: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
{{Doporučený věk|8}} | {{Doporučený věk|8}} | ||
{{Délka hry|20 až 60 minut}} | {{Délka hry|20 až 60 minut}} | ||
{{Rok vydání|Neznámý rok}} | |||
''Místo vzniku:'' Tibet | ''Místo vzniku:'' Tibet |
Verze z 11. 2. 2006, 12:49
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 20 až 60 minut
- Rok vydání: Neznámý rok
Místo vzniku: Tibet
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.
Herní materiál
- Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
- 33 černých kamenů
- 33 bílých kamenů
Jak se hraje
- Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
- Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.
Zajímání kamenů
- Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
- Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
- Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
- Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
- Přeskok soupeřova kamene není povinný.
Zakončení hry
- Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
- Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.