Agora: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(pridan obrazek)
Řádek 1: Řádek 1:
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]]
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]]
=Charakteristika=


''Počet hráčů'': 2
''Počet hráčů'': 2
Řádek 12: Řádek 10:


''Rok vydání'': 1996
''Rok vydání'': 1996
''Autor'': [[Nicolas Herla]]


''Ocenění'': Pion d'Or
''Ocenění'': Pion d'Or
Řádek 18: Řádek 18:
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.


=Pravidla=


==Hrací potřeby==
==Hrací potřeby==


Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.


==Cíl hry==
==Cíl hry==


Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.


==Výchozí postavení==
==Výchozí postavení==


Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?  
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?  


==Průběh hry==
==Průběh hry==
Řádek 40: Řádek 35:
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!


 
===Kradení kamenů===
==Kradení kamenů==


Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Řádek 47: Řádek 41:
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.


 
===Zajímání kamenů===
==Zajímání kamenů==


Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.


Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.


==Konec hry==
==Konec hry==


Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.

Verze z 28. 11. 2005, 00:45

Chyba při vytváření náhledu: Náhled nelze uložit na dané místo.

Počet hráčů: 2

Doporučený věk: alespoň 10 let

Délka hry: 20 až 40 minut

Vydavatel: Sté Strate & J, Paris

Rok vydání: 1996

Autor: Nicolas Herla

Ocenění: Pion d'Or


Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.


Hrací potřeby

Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.

Cíl hry

Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.

Výchozí postavení

Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?

Průběh hry

Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!

Kradení kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.

Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.

Zajímání kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.

Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.

Konec hry

Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.