Diskuse:Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 83: Řádek 83:




Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
'''Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.'''






== PŘEJI HODNĚ ZÁBAVY ==
== PŘEJI HODNĚ ZÁBAVY ==

Verze z 12. 3. 2007, 11:20

== CARROM - PRAVIDLA HRY ==


Účel hry


- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15

 bodů, tím vyhrát celou hru 

Bodování


- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik

 bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři, pokud potopil a potvrdil 
 královnu připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /

- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil

 soupeř

- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny –

 prohrál –královna se počítá soupeři

- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na

 ploše – prohrál min. 3:0

- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo

 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu


Hra


- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají

- začíná hráč s bílými kameny

- při rozstřelu si kameny hráč může natočit jak chce, královna musí zůstat na

 středu 

- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny

 max. další dva pokusy, pak začíná soupeř

- hraje se max. 5 her

- smí se hrát všemi směry

- na kameny, které leží nebo se dotýkají základní čáry, se nesmí hrát přímo

- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /

- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky

- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě,

 že ponořil striker /né však v případě královny – ta musí být ponořena čistě/

- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily - pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice

 narušena co nejméně


Královna


- královnu je možno potvrdit, pouze byl-li alespoň jeden kámen v průběhu hry

 ponořen

- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo

 následujícím cvrnkem

- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu


Tresty


- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá-kámen se vrací do středového

 kruhu

- kameny, které se vrací do hry /tresty, vypadlé kameny/ si hráč, který je na

 tahu sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu

- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry

- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne


Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.


PŘEJI HODNĚ ZÁBAVY