Packeis am Pol: Porovnání verzí
m (→Příprava hry: typo) |
m |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
{{Rok vydání|2003}} | {{Rok vydání|2003}} | ||
{{Autoři|Alvydas Jakeliunas|Günter Cornett}} | {{Autoři|Alvydas Jakeliunas|Günter Cornett}} | ||
Vaše tučňáci na pólu se činí a při lovu na ryby přeskakují z jedné ledové kry na druhou. Rovněž se pokoušejí bránit v pohybu ostatním tučňákům a zajistit si převahu v oblasti s nejhustším výskytem ryb. Hru vyhrává kolonie tučňáků, která má na konci hry největší počet ryb. | |||
== Herní materiál == | == Herní materiál == | ||
* 60 ledových ker (hexagonální políčka s 1 až 3 rybama) | * 60 ledových ker (hexagonální políčka s 1 až 3 rybama) - Zadní strana pole je čistě modrá a představuje otevřené moře bez ryb, na přední straně je vyobrazena 1, 2 nebo 3 ryby. | ||
* 16 tučňáků (4 od každé barvy) | * 16 tučňáků (4 od každé barvy) | ||
* Pravidla | |||
== Příprava hry == | == Příprava hry == | ||
=== Hrací plán === | |||
Všech 60 šestiúhelných polí rozmístěte rubem nahoru náhodně na stolní desku a uspořádejte je přibližně de čtverce. Poté pole uspořádejte na desce stolu střídavě do řad po 8 a 7 krách. Výsledný útvar bude mít 8 řad a bude vypadat přibližně následujícím způsobem (''viz.obr str. 3 vlevo nahoře v originálních pravidlech''). | |||
Přesný tvar hrací plochy není důležitý, jednotlivé řady plánu můžete rovněž posunout o 1-2 kry do strany. Pokud by došlo k příliš velké koncentraci ker se třemi rybami (více než 2 vedle sebe), přeuspořádejte je do vzdálenějších částí plánu. | |||
===Tučňáci=== | |||
Vyberte si barvu tučňáků, kteří budou tvořit vaši kolonii. Velikost kolonie záleží na počtu hráčů ve hře. | |||
{|width=20% | {|width=20% | ||
|2 hráči || 4 tučňáci | |2 hráči || 4 tučňáci | ||
Řádek 20: | Řádek 27: | ||
|4 hráči || 2 tučňáci | |4 hráči || 2 tučňáci | ||
|} | |} | ||
Nejmladší hráč nyní umístí svého tučňáka na jakoukoli ledovou kru s jednou rybou. Hráči se dále střídají v umisťování tučňáků po směru hodinových ručiček. Všichni tučňáci musí být umístěni na ledové kry, které obsahují pouze 1 rybu. Na jedné kře nemohou stát dva tučňáci. Poté, co byli všichni tučňáci rozmístěni na ledové kry, začíná hru opět nejmladší hráč. | |||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
Hráči se pravidelně střídají v tahu po směru hodinových ručiček. | |||
Poté co hráč | Hráč, který je na tahu, pohne libovolným tučňákem své barvy. Tučňákem může pohnout kterýmkoliv směrem o libovolný počet polí. Jediné co nesmí je měnit směr, přejít přes prázdné pole (viz dále - odebrání kry) a přes kru obsazenou jiným tučňákem. Přesně řečeno tedy: | ||
* Tučňáci se pohybují pouze přímo (během pohybu nemohou měnit směr ani se vracet). | |||
* Pohyb může být libovolně dlouhý (za dodržení následujících pravidle). | |||
* Tučňák se nesmí pohybovat po polích plánu, kde již nejsou ledové kry, ani nesmí na takovém poli skončit. | |||
* Tučňák také nesmí vstoupit na pole obsazené jiným tučňákem ani takové pole přeskočit (i v případě, že tento tučňák patří do vlastní kolonie). | |||
* Přímý pohyb tučňáka tedy skončí vždy nejpozději na posledním poli před koncem nebo dírou v plánu nebo před krou obsazenou jiným tučňákem. | |||
Poté, co hráč pohnul svým tučňákem, odebere z hracího plánu ledovou kru, na níž jeho tučňák původně stál. Kru hráč umístí přede sebe a ryby na ní vyobrazené se stávají úlovkem jeho kolonie tučňáků. | |||
Ledové kry, na které nemůže žádný tučňák dojít (neboť jsou odděleny od zbytku hracího plánu), se odstraní ze hry. | |||
== Konec hry == | == Konec hry == | ||
Hráč, který není schopen ve svém tahu pohnou žádným ze svých tučňáků, končí hru. Jeho kolonie končí rybolov a je stažena z hracího plánu, kromě tučňáků odebere hráč z hracího plánu rovněž kry, na nichž jeho tučňáci stáli. Ty se stávají jeho posledním úlovkem. | |||
Ostatní hráči pokračují ve hře, dokud mají možnost pohybu. Také poslední hráč hraje dál, pokud může a snaží se dále zvětšit svůj úlovek. Nakonec všichni hráči spočítají své úlovky – tzn. ryby na ledových krách, které odebrali z hracího plánu. Hráč, který má nejvíce ryb, vyhrává. | |||
V případě rovnosti počtu ryb, vyhrává hráč, který má při stejném počtu ryb více ker. Pokud ani toto kritérium nerozhodne, hra končí remizou. |
Verze z 20. 12. 2006, 13:07
- Počet hráčů: 2-4
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 15 až 20 minut
- Vydavatel: Phalanx
- Rok vydání: 2003
- Autoři: Alvydas Jakeliunas, Günter Cornett
Vaše tučňáci na pólu se činí a při lovu na ryby přeskakují z jedné ledové kry na druhou. Rovněž se pokoušejí bránit v pohybu ostatním tučňákům a zajistit si převahu v oblasti s nejhustším výskytem ryb. Hru vyhrává kolonie tučňáků, která má na konci hry největší počet ryb.
Herní materiál
- 60 ledových ker (hexagonální políčka s 1 až 3 rybama) - Zadní strana pole je čistě modrá a představuje otevřené moře bez ryb, na přední straně je vyobrazena 1, 2 nebo 3 ryby.
- 16 tučňáků (4 od každé barvy)
- Pravidla
Příprava hry
Hrací plán
Všech 60 šestiúhelných polí rozmístěte rubem nahoru náhodně na stolní desku a uspořádejte je přibližně de čtverce. Poté pole uspořádejte na desce stolu střídavě do řad po 8 a 7 krách. Výsledný útvar bude mít 8 řad a bude vypadat přibližně následujícím způsobem (viz.obr str. 3 vlevo nahoře v originálních pravidlech). Přesný tvar hrací plochy není důležitý, jednotlivé řady plánu můžete rovněž posunout o 1-2 kry do strany. Pokud by došlo k příliš velké koncentraci ker se třemi rybami (více než 2 vedle sebe), přeuspořádejte je do vzdálenějších částí plánu.
Tučňáci
Vyberte si barvu tučňáků, kteří budou tvořit vaši kolonii. Velikost kolonie záleží na počtu hráčů ve hře.
2 hráči | 4 tučňáci |
3 hráči | 3 tučňáci |
4 hráči | 2 tučňáci |
Nejmladší hráč nyní umístí svého tučňáka na jakoukoli ledovou kru s jednou rybou. Hráči se dále střídají v umisťování tučňáků po směru hodinových ručiček. Všichni tučňáci musí být umístěni na ledové kry, které obsahují pouze 1 rybu. Na jedné kře nemohou stát dva tučňáci. Poté, co byli všichni tučňáci rozmístěni na ledové kry, začíná hru opět nejmladší hráč.
Průběh hry
Hráči se pravidelně střídají v tahu po směru hodinových ručiček.
Hráč, který je na tahu, pohne libovolným tučňákem své barvy. Tučňákem může pohnout kterýmkoliv směrem o libovolný počet polí. Jediné co nesmí je měnit směr, přejít přes prázdné pole (viz dále - odebrání kry) a přes kru obsazenou jiným tučňákem. Přesně řečeno tedy:
- Tučňáci se pohybují pouze přímo (během pohybu nemohou měnit směr ani se vracet).
- Pohyb může být libovolně dlouhý (za dodržení následujících pravidle).
- Tučňák se nesmí pohybovat po polích plánu, kde již nejsou ledové kry, ani nesmí na takovém poli skončit.
- Tučňák také nesmí vstoupit na pole obsazené jiným tučňákem ani takové pole přeskočit (i v případě, že tento tučňák patří do vlastní kolonie).
- Přímý pohyb tučňáka tedy skončí vždy nejpozději na posledním poli před koncem nebo dírou v plánu nebo před krou obsazenou jiným tučňákem.
Poté, co hráč pohnul svým tučňákem, odebere z hracího plánu ledovou kru, na níž jeho tučňák původně stál. Kru hráč umístí přede sebe a ryby na ní vyobrazené se stávají úlovkem jeho kolonie tučňáků.
Ledové kry, na které nemůže žádný tučňák dojít (neboť jsou odděleny od zbytku hracího plánu), se odstraní ze hry.
Konec hry
Hráč, který není schopen ve svém tahu pohnou žádným ze svých tučňáků, končí hru. Jeho kolonie končí rybolov a je stažena z hracího plánu, kromě tučňáků odebere hráč z hracího plánu rovněž kry, na nichž jeho tučňáci stáli. Ty se stávají jeho posledním úlovkem. Ostatní hráči pokračují ve hře, dokud mají možnost pohybu. Také poslední hráč hraje dál, pokud může a snaží se dále zvětšit svůj úlovek. Nakonec všichni hráči spočítají své úlovky – tzn. ryby na ledových krách, které odebrali z hracího plánu. Hráč, který má nejvíce ryb, vyhrává.
V případě rovnosti počtu ryb, vyhrává hráč, který má při stejném počtu ryb více ker. Pokud ani toto kritérium nerozhodne, hra končí remizou.