Fische Fluppen Frikadellen: Porovnání verzí
m |
m |
||
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky. | ''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky. | ||
=Pravidla= | |||
==Herní materiál== | ==Herní materiál== | ||
*36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy: | *36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy: | ||
Řádek 53: | Řádek 54: | ||
== Průběh a cíl hry == | == Průběh a cíl hry == | ||
Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli kdy některý z hráčů má 3 fetiše. | Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše. | ||
== Tah hráče == | == Tah hráče == | ||
Hráč na tahu | Hráč na tahu: | ||
* může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou | * může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou, | ||
* pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se [[#obchodování|obchodování]] | * pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se [[#obchodování|obchodování]]. | ||
=== Pohyb figurek === | === Pohyb figurek === | ||
Řádek 67: | Řádek 68: | ||
* přívozem | * přívozem | ||
* přivolání přívozu | * přivolání přívozu | ||
==== Pohyb pěšky ==== | ==== Pohyb pěšky ==== | ||
Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky). | Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky). | ||
==== Jízda přívozem ==== | ==== Jízda přívozem ==== | ||
* druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece | * druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece | ||
Řádek 84: | Řádek 87: | ||
Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách. | Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách. | ||
'''1.typ obchodníka''' umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží: | '''1. typ obchodníka''' umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží: | ||
* v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem) | * v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem) | ||
Řádek 94: | Řádek 97: | ||
* po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic) | * po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic) | ||
''2.typ obchodníka'' umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný: | '''2. typ obchodníka''' umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný: | ||
* v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá | * v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá | ||
Řádek 100: | Řádek 103: | ||
* maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží | * maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží | ||
'''3.typ obchodníka''' umožňuje nakupovat bůžky | '''3. typ obchodníka''' umožňuje nakupovat bůžky | ||
* v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží) | * v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží) | ||
Řádek 107: | Řádek 110: | ||
* hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli | * hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli | ||
U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka. | |||
* tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce | * tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce | ||
Řádek 114: | Řádek 117: | ||
* zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra) | * zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra) | ||
Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry. | |||
====Obchodníci se speciálními vlastnostmi==== | ====Obchodníci se speciálními vlastnostmi==== | ||
Řádek 124: | Řádek 127: | ||
====Speciální doplňkové akce obchodníka==== | ====Speciální doplňkové akce obchodníka==== | ||
* "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží | * "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží, | ||
* "symbol produkce s bednou" - | * "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží, | ||
* "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů | * "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů, | ||
* "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů | * "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů, | ||
* "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů | * "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů, | ||
* "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz | * "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz, | ||
* "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo | * "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo, | ||
* "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží | * "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží, | ||
* "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru | * "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, | ||
* "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb | * "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb, | ||
* "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb | * "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb, | ||
* "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc | * "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc, | ||
* "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá) | * "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá), | ||
* "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu | * "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky). | ||
== Speciální akce == | == Speciální akce == | ||
Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu | |||
* "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod | * "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod, | ||
* "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu | * "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli, | ||
* "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc | * "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc, | ||
* "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů | * "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů | ||
* "oboustranná šipka mezi 2 | * "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné. | ||
== Otázky a odpovědi== | == Otázky a odpovědi== | ||
* Může hráč obchodovat v tom stánku ve kterém byl na začátku svěho tahu? | * Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu? | ||
** Nemůže [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET) | ** Nemůže [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET) | ||
*** Jak | *** Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 13:19, 6. 3. 2006 (CET) | ||
*** "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 16:41, 6. 3. 2006 (CET) | *** "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 16:41, 6. 3. 2006 (CET) | ||
* Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty | * Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty? | ||
** Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře | ** Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET) | ||
=Odkazy= | |||
* Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/05/pedstaven-hry-fische-fluppen.html | |||
* Pravidla pro hru 6-15 hráčů - http://deskovehry.blogspot.com/2006/06/pravidla-fische-fluppen-frikadellen.html |
Verze z 4. 11. 2006, 23:48
- Počet hráčů: 2-5
- Doporučený věk: nejméně 10 let
- Délka hry: 60 až 90 minut
- Vydavatel: 2F-Spiele
- Rok vydání: 2002
- Autor: Friedemann Friese
- Ocenění: Spiel des Jahres 2003 - nominace, Deutscher Spiele Preis 2003 - 6. místo
Jedná se společenskou obchodní hru.
Poznámka: Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky.
Pravidla
Herní materiál
- 36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy:
- obchodník (zeleno-šedý)
- šmelinář (červeno-hnědý)
- obchodník s fetišem (žlutý)
- 65 žetonů zboží v těchto typech
- cigarety
- přiboudlina (flašky)
- frikadely (hambáče)
- fenykl
- ryby (delfíny)
- 5 ukazatelů aktuální ceny zboží (pro každý druh jeden)
- 11 žetonů výhod (speciálních akcí):
- +2 pohyby (3x)
- obchodník (2x)
- změna kurzu (2x)
- výměna zboží (2x)
- obchod uzavřen (2x)
- 15 žetonů fetišů
- 5 figurek hráčů
- 6 přívozů (modré destičky)
- peníze - 2000 Florinů v denominacích 10, 50 a 100 florinů
- hrací plán
- síť 12 obchodů propojená cestami a na cesty navazující říční síť kanálů s přístavy
- stupnice ceny zboží
Příprava hry
- Stánky:
- Seřaďte karty ochodů podle čísel.
- Každý hráč postupně sejme hromádku těchto karet (vezme nějakou část karet zezhora hromádky a položi ji pod část co zbyla). **Zvrchu balíčku se vezme 16 karet, zamíchají se a náhodně položí na hrací plán na k tomu určená místa. Zbylé karty se hry neúčastní.
- Každý obchodník, který produkuje nějaké zboží, vyprodukuje jedno zboží - viz obchodování.
- Přívozy se položí na mola s kotvou.
- Na stupnici ceny zboží se nastaví počáteční aktuální cena zboží na 50.
- Každý hráč
- si vybere jednu figurku a položí ji do přístavu (pole s dvěma moly)
- si tajně vylosuje 2 speciální akce, jednu si skrytě nechá, druhou skrytě vrátí do banku.
- dostane 150 peněz
- hráči si mezi sebou určí, kdo začne
Průběh a cíl hry
Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše.
Tah hráče
Hráč na tahu:
- může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou,
- pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se obchodování.
Pohyb figurek
Hráč má k dispozici až 3 pohyby, s vyjímkou 1. kola, kdy, aby se vyvážila výhoda začínajícího hráče, má 1. hráč 3 pohyby, 2. hráč 4 pohyby, 3.hráč 5 pohybů, atd. Jsou tyto druhy pohybu:
- pěšky
- přívozem
- přivolání přívozu
Pohyb pěšky
Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky).
Jízda přívozem
- druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece
- pokud je v přístavu zaparkován přívoz, nástup a výstup figurky z pole přístavu na přívoz je zadarmo
- přesun přívozu s vlastní figurkou z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb
- přesun přívozu bez pasažéra z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb, navíc hráč musí zaplatit 10 peněz
- pokud hráč vstoupil na pole, kde už je figurka protivníka, má tento pohyb zadarmo, týká se i přístavů
- pokud hráč přesune přívoz do přístavu, kde už nějaký přívoz je zaparkován, má tento pohyb zadarmo
- v jednom přístavu může být zaparkován nejvýše jeden přívoz, zaparkování přivozu je zadarmo, nastoupit a vystoupit figurkou je možno pouze do zaparkovaného přívozu
- na konci tahu nesmí figurka zůstat na přívozu
- pokud je na začátku tahu figurka v nějakém obchodu, musí během tahu z tohoto obchodu odejít a nesmí se do něj vrátit
Obchodování
Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách.
1. typ obchodníka umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží:
- v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem)
- v pravé části má uveden symbol zboží, které lze u něj prodat (s penízem)
- vyprodukované zboží se umísťuje na symbol produkce
- hráč může prodávat a nakupovat v libovolném pořadí, nakupovat lze pouze to zboží, co je právě na obchodníkovi umístěno (skladováno)
- cena nákupu = (cena na stupnici cen zboží na řádku o počet kusů skladovaného zboží pod řádkem aktuální ceny zboží) x nakupovaný počet kusů zboží
- cena prodeje = aktuální cena na stupnici cen zboží x prodávaný počet kusů zboží
- po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic)
2. typ obchodníka umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný:
- v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá
- v pravé části má uveden symbol zboží, které vydává, v počtu kusů, které vydá za jeden příjmutý kus (většinou se jedná o výhodnou výměnu za 1 příjmutý 2 vydané)
- maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží
3. typ obchodníka umožňuje nakupovat bůžky
- v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží)
- v jednom kole hráč může získat maximálně jednoho bůžka
- cena na stupnici cen prodaného zboží se snižuje o počet řádků uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů
- hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli
U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka.
- tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce
- obvykle jsou zde uvedeny jedna ze 2 standardních akcí: produkce určitého druhu zboží, zvýšení aktuální ceny určitého druhu zboží
- produkce zboží se provede tak, že na každého obchodníka, který toto zboží produkuje, se umístí jeden kus tohoto zboží, není-li zboží dost, produkce se neprovede a zvýší se místo produkce cena zboží
- zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra)
Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry.
Obchodníci se speciálními vlastnostmi
- číslo 8 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné 2 zboží, max. lze takto vyměnit pouze 1 zboží
- číslo 16 - prodává libovolné zboží za aktuální cenu na stupnici cen zboží, max. lze takto koupit pouze 1 zboží
- číslo 25 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné jiné zboží s vyšší aktuální cenou
Speciální doplňkové akce obchodníka
- "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
- "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
- "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů,
- "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
- "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
- "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz,
- "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo,
- "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží,
- "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru,
- "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb,
- "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb,
- "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc,
- "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá),
- "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky).
Speciální akce
Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu
- "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod,
- "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli,
- "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc,
- "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů
- "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné.
Otázky a odpovědi
- Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu?
- Nemůže Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
- Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --Gorn 13:19, 6. 3. 2006 (CET)
- "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." Jirka bauma 16:41, 6. 3. 2006 (CET)
- Nemůže Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
- Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty?
- Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
Odkazy
- Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/05/pedstaven-hry-fische-fluppen.html
- Pravidla pro hru 6-15 hráčů - http://deskovehry.blogspot.com/2006/06/pravidla-fische-fluppen-frikadellen.html