Packeis am Pol: Porovnání verzí
(hey! to je moje ryba :-)) |
m (→Průběh hry: typo) |
||
Řádek 24: | Řádek 24: | ||
== Průběh hry == | == Průběh hry == | ||
Hráč, který je na tahu, pohne libovolným tučňákem své barvy. Tučňákem může pohnout kterýmkoliv směrem o libovolný počet polí. Jediné co nesmí, | Hráč, který je na tahu, pohne libovolným tučňákem své barvy. Tučňákem může pohnout kterýmkoliv směrem o libovolný počet polí. Jediné co nesmí je měnit směr, přejít přes prázdné pole (viz dále - odebrání kry) a přes kru obsazenou jiným tučňákem. | ||
Poté co hráč přesune některého ze | Poté co hráč přesune některého ze svých tučňáků, odebere kru, ze které svůj pohyb začínal. Tuto kru si dá k sobě. Počet ryb na ní nakreslených, představuje bodový zisk. | ||
== Konec hry == | == Konec hry == | ||
Jestliže hráč nemůže pohnout žádným ze svých tučňáků (okolo ker na kterých stojí jsou jen prázdná pole, nebo kry obsazené jinými tučňáky), hra pro něj končí. | Jestliže hráč nemůže pohnout žádným ze svých tučňáků (okolo ker na kterých stojí jsou jen prázdná pole, nebo kry obsazené jinými tučňáky), hra pro něj končí. | ||
Poté co žádný z hráčů není schopen provést žádný tah, hra končí a spočítají se body. Každý z hráčů sečte ryby na svých krách a ten, který jich nasbíral nejvíc, vyhrál. | Poté co žádný z hráčů není schopen provést žádný tah, hra končí a spočítají se body. Každý z hráčů sečte ryby na svých krách a ten, který jich nasbíral nejvíc, vyhrál. |
Verze z 13. 11. 2006, 20:46
- Počet hráčů: 2-4
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 15 až 20 minut
- Vydavatel: Phalanx
- Rok vydání: 2003
- Autoři: Alvydas Jakeliunas, Günter Cornett
Herní materiál
- 60 ledových ker (hexagonální políčka s 1 až 3 rybama)
- 16 tučňáků (4 od každé barvy)
Příprava hry
Zamíchejte ledové kry a rozmístěte je do čtverce složeného z osmi řad, kdy v lichých řadách je vždy osm a v sudých sedm ker. Každý hráč si vezme tučňáky jedné barvy, počet tučňáků je závislý na počtu hráčů.
2 hráči | 4 tučňáci |
3 hráči | 3 tučňáci |
4 hráči | 2 tučňáci |
Začínajícím hráčem počínaje, umístí všichni postupně po jednom tučňákovi na kru s jednoui rybou (na jedné kře nemohou stát dva tučňáci!). Když jsou všichni tučňáci umístěni, začíná hra.
Průběh hry
Hráč, který je na tahu, pohne libovolným tučňákem své barvy. Tučňákem může pohnout kterýmkoliv směrem o libovolný počet polí. Jediné co nesmí je měnit směr, přejít přes prázdné pole (viz dále - odebrání kry) a přes kru obsazenou jiným tučňákem.
Poté co hráč přesune některého ze svých tučňáků, odebere kru, ze které svůj pohyb začínal. Tuto kru si dá k sobě. Počet ryb na ní nakreslených, představuje bodový zisk.
Konec hry
Jestliže hráč nemůže pohnout žádným ze svých tučňáků (okolo ker na kterých stojí jsou jen prázdná pole, nebo kry obsazené jinými tučňáky), hra pro něj končí. Poté co žádný z hráčů není schopen provést žádný tah, hra končí a spočítají se body. Každý z hráčů sečte ryby na svých krách a ten, který jich nasbíral nejvíc, vyhrál.