Blokus: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
{{Rok vydání|2003}} | {{Rok vydání|2003}} | ||
{{Autor|Bernard Tavitian}} | {{Autor|Bernard Tavitian}} | ||
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 2002]] ; [[MENSA Best Mind Game 2003]]}} | {{Ocenění|[[Spiel des Jahres 2002]] - výběrová listina; [[MENSA Best Mind Game 2003]]}} | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] |
Verze z 24. 2. 2006, 11:43
- Počet hráčů: 2-4
- Doporučený věk: nejméně 5 let
- Délka hry: 30
- Vydavatel: Educational Insights
- Rok vydání: 2003
- Autor: Bernard Tavitian
- Ocenění: Spiel des Jahres 2002 - výběrová listina; MENSA Best Mind Game 2003
Herní materiál
hrací plán - šachovnice 19 x 19
kameny ve 4 barvách, od každé barvy jsou jednotlivé kameny utvořeny jako všechny možné kombinace tetrisových kamenů o počtu dílku 1 až 5 vyjma rotací a otáčení, přičemž jeden dílek odpovídá rozměrem velikosti jednoho pole plánu
Příprava hry
- ve 4 hráčích si každý hráč vezme jednu sadu kamenů a hráčí určí, v jakém pořadí budou hrát
- ve 3 hráčích si každý hráč vezme jednu sadu kamenů, 4. sada se přidělí neutrálnímu hráči, hráčí určí, v jakém pořadí budou hrát, za neutrálního hráče hrají střídavě všichni ostatní hráči
- ve 2 hráčích si každý hráč vezme 2 sady kamenů, tzn. každý hráč hraje jakoby za 2 hráče, hráči určí, v jakém pořadí budou hrát (za jednotlivé sady kamenů), přičemž je třeba dodržet podmínku, že sady kamenů jednoho hráče nesmí hrát ihned po sobě
Průběh hry
- hráči se střídají v tazích
- v jednom tahu hráč položí na hrací plán jeden svůj kámen
- kámen lze položit pouze na volná pole
- první kámen je možno položit pouze tak, aby se jedním rohem dotýkal toho rohu hracího plánu, který následuje ve směru hodinových ručiček po rohu, který obsadil hráč hrající před ním
- další kameny je možno položit pouze tak, aby se aspoň jedním rohem dotýkaly nějakého vlastního kamenu, a zároveň se nedotýkaly žádného vlastního kamenu svou stranou
- pokud je tah možný, je povinný
- hra končí, pokud ani jeden hráč již nemůže provést žádný tah
Konec hry
Hráči si spočítají z kolika dílků se skládají kameny, které se jim nepodařilo umístit, vyhrává hráč, jehož celkový počet neumístěných dílků je nejnižší.