Avalam Bitaka: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m (doplnění pravidel které sepsal Jirka Bauma) |
||
Řádek 8: | Řádek 8: | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] | ||
== Herní materiál == | |||
* hrací plán | |||
* bílé a černé kameny | |||
== Příprava hry == | |||
* kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál) | |||
* určí se počáteční hráč | |||
== Průběh hry == | |||
hráči se střídají v tazích | |||
tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč, | |||
tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny | |||
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů | |||
=== Konec hry === | |||
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah | |||
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů |
Verze z 20. 2. 2006, 15:45
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 10 až 30 minut
- Vydavatel: S.C.J.P.Fils
- Rok vydání: 1996
- Autor: Philippe Deweys
- Ocenění: MENSA Best Mind Game 1998
Herní materiál
- hrací plán
- bílé a černé kameny
Příprava hry
- kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)
- určí se počáteční hráč
Průběh hry
hráči se střídají v tazích
tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč,
tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů
Konec hry
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů