Bluff/Stručná pravidla: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 6: Řádek 6:
==Průběh kola ==
==Průběh kola ==


Hráči protřepou kalíšky s kostkami, překlopí je na stůl. Poodklopí kalíšek rukama  směrem k sobě kryjíce tak kostky před ostatními  a nahlédnout pod něj. Pokud jsou nějaké kostky na sobě položte je vedle sebe.
Hráči protřepou kalíšky s kostkami, překlopí je na stůl a poodklopí je rukama  směrem k sobě kryjíce tak kostky před ostatními  a nahlédnout pod něj. Pokud jsou nějaké kostky na sobě položte je vedle sebe.


Hráč svou kostku musí '''buď''' posunout po stupnici minimálně o jedno pole (na začátku je kostka na 0. políčku, na pole s * lze položit jen * a naopak), přičemž může nastavit na kostce jakýkoli symbol, '''nebo''' může sázecí kostku nechat na stejném sázecím poli, ale v tom případě musí zvětšit na ní nastavené číslo, '''či''' sázku přijmout. Hráč tím nabízí sázku o to, že když se odkryjí všechny kostky ve hře, bude symbol na sázecí kostce nebo * nahoře minimálně tolikrát, kolik udává číslo na poli na kterém kostka leží. Na pole s * lze položit jen * a naopak. Poražený odevzdá tolik kostek o kolik se zmýlil. Pokud počet odhadl přesně dostane od poraženého jednu kostku, kterou dá do banku pokud měl plný počet kostek.
Hráč svou kostku musí '''buď''' posunout po stupnici minimálně o jedno pole (na začátku je kostka na 0. políčku, na pole s * lze položit jen * a naopak), přičemž může nastavit na kostce jakýkoli symbol, '''nebo''' může sázecí kostku nechat na stejném sázecím poli, ale v tom případě musí zvětšit na ní nastavené číslo, '''či''' sázku přijmout. Hráč tím nabízí sázku o to, že když se odkryjí všechny kostky ve hře, bude symbol na sázecí kostce nebo * nahoře minimálně tolikrát, kolik udává číslo na poli na kterém kostka leží. Na pole s * lze položit jen * a naopak. Poražený odevzdá tolik kostek o kolik se zmýlil. Pokud počet odhadl přesně dostane od poraženého jednu kostku, kterou dá do banku pokud měl plný počet kostek.

Verze z 27. 2. 2006, 22:02

Veyměte si kalíšek a 6 kostek (5 v 6 hráčích ). Nevyužité a prohrané kostky jsou umísťovány do středu plánu.

Kdo nemá kostku vypadl. Poslední zbylý vyhrál. Hra se odehrává v kolech.

Průběh kola

Hráči protřepou kalíšky s kostkami, překlopí je na stůl a poodklopí je rukama směrem k sobě kryjíce tak kostky před ostatními a nahlédnout pod něj. Pokud jsou nějaké kostky na sobě položte je vedle sebe.

Hráč svou kostku musí buď posunout po stupnici minimálně o jedno pole (na začátku je kostka na 0. políčku, na pole s * lze položit jen * a naopak), přičemž může nastavit na kostce jakýkoli symbol, nebo může sázecí kostku nechat na stejném sázecím poli, ale v tom případě musí zvětšit na ní nastavené číslo, či sázku přijmout. Hráč tím nabízí sázku o to, že když se odkryjí všechny kostky ve hře, bude symbol na sázecí kostce nebo * nahoře minimálně tolikrát, kolik udává číslo na poli na kterém kostka leží. Na pole s * lze položit jen * a naopak. Poražený odevzdá tolik kostek o kolik se zmýlil. Pokud počet odhadl přesně dostane od poraženého jednu kostku, kterou dá do banku pokud měl plný počet kostek.

Varianty

  1. Při přesném odhadnutí počtu symbolů všechni hráči s výjimkou nabízejícího odevzdají jednu kostku. Rozšíření: Uvedené pravidlo neplatí pro hráčovu poslední kostku, pokud sám sázku nepřijímá.
  2. Okamžitě poté co jste učinili svoji nabídku sázky odkryjete jednu nebo více svých kostek. To vám dává právo zbylé kostky skrytě přehodit. Nelze ukázat všechny kostky.