Robot Quest: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-20}}  
{{Počet hráčů|2 a více}}  
{{Doporučený věk|10}}
{{Doporučený věk|10}}
{{Délka hry|30 až 60 minut}}
{{Délka hry|30 až 60 minut}}

Verze z 24. 2. 2006, 19:08


Hrací materiál

  • Hrací plán
  • Čtyři různobarevné figurky robotů
  • Přesípací hodiny na jednu minutu

Průběh hry

  • Hráči umístí roboty na startovní pole. Pak vylosují jedno pole a barvu robota, který se na toto pole má dostat.
  • Každý hráč pak kouká na desku a snaží se objevit nejkratší cestu, kterou se dostane tento robot na určené pole.
  • V této fázi ještě hráči nesmí s roboty hýbat, ale již teď je potřeba znát pohybové možnosti robotů.
  • Určený robot musí skončit na zvoleném poli.
  • Ostatní roboti slouží k dosažení tohoto cíle.
  • Roboty je možné pohybovat v libovolném pořadí a to i jedním několikrát po sobě. Samozřejmě, že i robot, kterým se máme dostat na určené pole, se může před jeho dosažením libovolně přemisťovat.
  • Robot se pohne směrem, který určí hráč. Zastavit se však může jen o překážku na cestě a to jak pevnou (žluté čáry) tak o jiného robota, nebo zastaví až na okraji hracího plánu.
  • Robot se nesmí pohybovat po diagonálách.
  • Hráč, který objeví cestu, ohlásí počet tahů, kterým se domnívá, že dosáhne cílového pole a otočí přesýpací hodiny. Všichni hráči teď mají jednu minutu na to, aby našli cestu kratší.
  • Hráč, který se domnívá, že takovou cestu našel, ohlásí počet tahů. Hráč, který ohlásí nejnižší počet tahů, předvede tuto cestu ostatním hráčům (projistotu nejdřív jen ukáže - pro případ, že se spletl). Jestliže je schopen přesunout robota na cílové pole zvoleným počtem tahů, provede tento přesun a započítá si jeden bod. Jestliže se spletl a ohlášený počet neodpovídá ukazovanému (i v případě, že ukazovaný výsledek je lepší), přechází možnost provedení tahu na hráče s nejbližším vyšším ohlášeným počtem tahů.
  • Dva hráči nesmí ohlásit stejný počet tahů. Můžu však ohlásit i vyšší počet než je nejnižší odhad. Pro případ, že by se "nejlepší" hráč spletl a já pak mohl provést přemístění robotů sám.
  • Nové postavení robotů je výchozím postavením pro další kolo.
  • Vítězí hráč, který jako první získá deset bodů.
  • Pro zvýšení dramatičnosti můžeme zavést mínus bod pro hráče, který nepřesune robota na ohlášený počet tahů:-)