Atlantic Star: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 6: | Řádek 6: | ||
{{Autor|Dirk Henn}} | {{Autor|Dirk Henn}} | ||
[[Kategorie: | [[Kategorie:Nekompletní pravidla]] | ||
== Herní materiál == | == Herní materiál == | ||
Řádek 35: | Řádek 35: | ||
* Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule. | * Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule. | ||
== Průběh hry == | |||
* Hráč, který je právě na tahu musí provést jednu z následujících akcí: | |||
** Najmutí lodi | |||
** Uspořádání okružní plavby | |||
* Navíc hráč může na začátku svého tahu získat nové peníze za uspořádanou okružní plavbu. | |||
=== Najmutí lodi === | |||
* Na tabuli nájemní agrntury jsou vždy nabízeny čtyři lodě, které jsou otočeny lícem navrch. | |||
* Cena lodí je různá - 3.000, 2.000, 1.000 a 0 | |||
* Hráč si vybere kteroukoliv z lodí a zaplatí patřičný obnos. | |||
* Zbývající lodě se posunou ve směru šipek na nejnižší možnou pozici a na volné místo se doplní z balíčku nová karta. To znamená, že nová karta se vždy doplňuje na nejdražší pozici! | |||
=== Uspořádání okružní plavby === | |||
* Hráč, který si najal patřičné lodě k uspořádání okružní plavby, vyloží tyto před sebe a spočítá si kolik získal bodů. Body napíše na patřičnou kartičku plavby a tu umístí na bodovací tabuly. | |||
=== Získání peněz === | |||
== Konec hry == | |||
* Hra končí v okamžiku, kdy všichni hráči uspořádali všechny okružní plavby. | |||
* Hráči s největší pravděpodobností neskončí hru v jednom kole. Jestliže některý hráč uspořádal všechny své plavby, hra pro něj končí. Ostatní hráči ovšem ve hře pokračují tak dlouho dokud každý neuspořádá všechny své plavby. | |||
=== Vyhodnocení hry === | |||
* Hráči sečtou hodnotu polí bodovací tabule na kterých mají své žetony plavby. Hráč s nejvyšším součtem zvítězil. | |||
* Do výsledného pořadí můžete zahrnout i imaginární hráče. |
Verze z 19. 2. 2006, 12:18
- Počet hráčů: 2-6
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 60 až 120 minut
- Vydavatel: Queen Games
- Rok vydání: 2001
- Autor: Dirk Henn
Herní materiál
- 132 karet lodí
- 24 žetonů plaveb (4 pro každou společnost)
- 1 bodovací tabule
- 1 nájemní agentura
- peníze
- tužka na zapsání bodového zisku
Cíl hry
- Najímáním vhodných lodí uspořádat co nejatraktivnější okružní plavby.
Příprava hry
Pro 2 až 3 hráče
- Každý hráč obdrží 8 žetonů plaveb (2 společnosti), jeden přehled plaveb a 36.000 peněz
- Hrají-li dva hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 13 18 23 28
- druhá společnost: 17 22 27 32
Pro 4 až 6 hráčů
- Každý hráč obdrží 4 žetony plaveb (1 společnost), jeden přehled plaveb a 18.000 peněz
- Hrají-li čtyři hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 13 18 23 28
- druhá společnost: 17 22 27 32
- Hraje-li pět hráčů předepíše se jedna sada žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
- jedna společnost: 15 20 25 30
- Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule.
Průběh hry
- Hráč, který je právě na tahu musí provést jednu z následujících akcí:
- Najmutí lodi
- Uspořádání okružní plavby
- Navíc hráč může na začátku svého tahu získat nové peníze za uspořádanou okružní plavbu.
Najmutí lodi
- Na tabuli nájemní agrntury jsou vždy nabízeny čtyři lodě, které jsou otočeny lícem navrch.
- Cena lodí je různá - 3.000, 2.000, 1.000 a 0
- Hráč si vybere kteroukoliv z lodí a zaplatí patřičný obnos.
- Zbývající lodě se posunou ve směru šipek na nejnižší možnou pozici a na volné místo se doplní z balíčku nová karta. To znamená, že nová karta se vždy doplňuje na nejdražší pozici!
Uspořádání okružní plavby
- Hráč, který si najal patřičné lodě k uspořádání okružní plavby, vyloží tyto před sebe a spočítá si kolik získal bodů. Body napíše na patřičnou kartičku plavby a tu umístí na bodovací tabuly.
Získání peněz
Konec hry
- Hra končí v okamžiku, kdy všichni hráči uspořádali všechny okružní plavby.
- Hráči s největší pravděpodobností neskončí hru v jednom kole. Jestliže některý hráč uspořádal všechny své plavby, hra pro něj končí. Ostatní hráči ovšem ve hře pokračují tak dlouho dokud každý neuspořádá všechny své plavby.
Vyhodnocení hry
- Hráči sečtou hodnotu polí bodovací tabule na kterých mají své žetony plavby. Hráč s nejvyšším součtem zvítězil.
- Do výsledného pořadí můžete zahrnout i imaginární hráče.