Mig-Mang: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 4: Řádek 4:


''Místo vzniku:'' Tibet
''Místo vzniku:'' Tibet
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.  
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.  

Verze z 10. 2. 2006, 17:15

  • Počet hráčů: 2
  • Doporučený věk: nejméně 8 let
  • Délka hry: 20 až 60 minut

Místo vzniku: Tibet

Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.

Herní materiál

  • Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
  • 33 černých kamenů
  • 33 bílých kamenů

Jak se hraje

  • Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
  • Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.

Zajímání kamenů

  • Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
  • Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
  • Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
  • Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
  • Přeskok soupeřova kamene není povinný.

Zakončení hry

  • Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
  • Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.