Agora: Porovnání verzí
m |
|||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]] | [[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]] | ||
{{Počet hráčů|2}} | |||
{{Doporučený věk|10}} | |||
{{Délka hry|20 až 40 minut}} | |||
{{Vydavatel|Sté Strate & J, Paris}} | |||
{{Rok vydání|1996}} | {{Rok vydání|1996}} | ||
{{Autor|Nicolas Herla}} | {{Autor|Nicolas Herla}} | ||
{{Ocenění|Pion d'Or}} | |||
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž. | Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž. | ||
==Hrací potřeby== | ==Hrací potřeby== |
Verze z 3. 2. 2006, 21:58
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 10 let
- Délka hry: 20 až 40 minut
- Vydavatel: Sté Strate & J, Paris
- Rok vydání: 1996
- Autor: Nicolas Herla
- Ocenění: Pion d'Or
Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.
Hrací potřeby
Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.
Cíl hry
Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.
Výchozí postavení
Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?
Průběh hry
Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!
Kradení kamenů
Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.
Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.
Zajímání kamenů
Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.
Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.
Konec hry
Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.