Návrhy metod deskripce a klasifikace her: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
Řádek 10: Řádek 10:


trénink - sem spadá teorie hry, metodika přípravy, a také informace o tom, kolik her musí hráč "prohrát", než tu hru aspoň trochu pochopí
trénink - sem spadá teorie hry, metodika přípravy, a také informace o tom, kolik her musí hráč "prohrát", než tu hru aspoň trochu pochopí
Co se týče klasifikace pravidel, setkáváme se často s praktickými variantami jako např. na tomto webu existuje dělení pravidel zhruba na úvod, herní materiál, příprava, průběh hry, konec hry. Tyto varianty jsou vzhledem k svému účelu rozumné, ale já jsem vytvořil jinou variantu, kde jsem se usiloval pokrýt širší spektrum her a připravit možnosti pro další prohloubení modelu.
pravidla:
- objekty (sem patří definice pohybu kamenů, a popis specifických postavení jako je zejména počáteční postavení)
- řízení (sem patří průběh hra, průběh kola, průběh tahu, průběh určité specifické situace)
- hodnocení
- subjekty (sem patří počet hráčů, popř. role hráčů)
- realizační pravidla (u deskových her je to pouze okrajová záležitost, ale třeba ve sportovních hrách to bývá naopak základní část)
- - objekty
- - řízení
- - hodnocení
- - ovládání
- soutěžní pravidla

Verze z 6. 2. 2006, 09:10

Za základní klasifikaci her považuji dělení na:

reálie - sem spadá např. autor, vydání, historie, aktuální dění, informace o rozšířeních, informace, co je nutno ke hře potřebovat

pravidla - vlastní pravidla

průběh - popis průběhu hry

strategie - popis strategie

trénink - sem spadá teorie hry, metodika přípravy, a také informace o tom, kolik her musí hráč "prohrát", než tu hru aspoň trochu pochopí

Co se týče klasifikace pravidel, setkáváme se často s praktickými variantami jako např. na tomto webu existuje dělení pravidel zhruba na úvod, herní materiál, příprava, průběh hry, konec hry. Tyto varianty jsou vzhledem k svému účelu rozumné, ale já jsem vytvořil jinou variantu, kde jsem se usiloval pokrýt širší spektrum her a připravit možnosti pro další prohloubení modelu.

pravidla:

- objekty (sem patří definice pohybu kamenů, a popis specifických postavení jako je zejména počáteční postavení) - řízení (sem patří průběh hra, průběh kola, průběh tahu, průběh určité specifické situace) - hodnocení - subjekty (sem patří počet hráčů, popř. role hráčů)

- realizační pravidla (u deskových her je to pouze okrajová záležitost, ale třeba ve sportovních hrách to bývá naopak základní část) - - objekty - - řízení - - hodnocení - - ovládání

- soutěžní pravidla