Shacru: Porovnání verzí
m |
(Infobox.) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = | |||
| název = Shacru | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = | |||
| délka = 45 minut | |||
| autor = Mike Wellman | |||
| rok = 2004 | |||
| vydavatel = Pacru Ltd | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
===herní materiál=== | ===herní materiál=== | ||
Verze z 15. 6. 2007, 10:06
Počet hráčů | 2-4 | |||
Délka hry | 45 minut | |||
Autor | Mike Wellman | |||
Vydání |
|
herní materiál
Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.
4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách
Počáteční postavení
ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy
ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
hráči se domluví, kdo začne
své kameny rozmístí hráči takto:
ve 2 hráčích (A,B)
A X B X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X X X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X A X B
ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)
X X b X c X a X X X X X X X X X X X c X X X X X X X c X X X X X X X X X b X X X X X X X a X X X X X X X X X d X X X X X X X d X X X X X X X X X X x b X d X a X X
kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu
Průběh hry
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
tahem hráč je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, dává pas
kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů
kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky
kámen táhne příslušným směrem vždy o 1 pole
pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč na konci tahu svůj kámen pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva
pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou (pokud je již neobsadil dříve)
kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem
Vyhodnocení
hra končí, pokud se hráči dohodnou, že žádný z nich již nemůže obsadit svou značkou žádné pole
vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí