Lines of Action: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (přeformulace pravidel, upřesnění, opravy a poznámky)
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|10}}
| kód      = loa
{{Délka hry|20 až 40 minut}}
| název    = Lines of Action
{{Vydavatel|Hexagames}}
| foto      =
{{Rok vydání|1988}}
| hráčů     = 2
{{Autor|Claude Soucie}}
| věk       = 10
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 1988]] - výběrová listina}}
| délka    = 20 až 40 minut
| autor    = Claude Soucie
| rok      = 1988
| vydavatel = Hexagames
| ocenění  = [[Spiel des Jahres 1988]] - výběrová listina
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]



Verze z 15. 6. 2007, 10:06

Počet hráčů 2
Doporučený věk 10
Délka hry 20 až 40 minut
Autor Claude Soucie
Vydání
1988 Hexagames Lines of Action
Ocenění Spiel des Jahres 1988 - výběrová listina

Hrací potřeby

  • Čtvercová deska 8×8 polí
  • 12 bílých kamenů
  • 12 černých kamenů

Příprava hry

Hráči rozestaví své kameny po obvodu desky. Každý obsadí svými kameny dvě protilehlé strany, rohy však zůstanou volné. Hráči si vylosují, kdo bude začínat. Během hry se pravidelně střídají v tazích.

Průběh tahu

Hráč musí pohnout jedním svým kamenem v jednom z osmi směrů (diagonálně nebo kolmo). Musí přitom táhnou přesně o tolik polí, kolik je kamenů v řadě, sloupci nebo diagonále po které se pohybuje. Počítají se všechny kamenym, včetně kamene který se pohybuje.

Pole přes která při tahu kámen musí být buď prázdná, neho obsazená hráčovými kameny. Pole kde pohyb skončí musí být buď prázdné nebo obsazené soupeřovým kamenem, který je v tom případě odstraněn ze hry.

Konec hry

Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů spojeny do jedné jediné skupiny. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |

Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah prohrál.

Poznámky

  • Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
  • V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.
  • Na této hře je zajímavé to, že není jednoznačně jasné, zda je dobré soupeřovy kameny vyhazovat nebo ne. Nešikovným vyhozením kamene, který by se těžko připojoval k ostatním soupeřovi můžete významně pomoci. V extrém ním případě, kdy mu vyhodíte všechny kameny až na jeden, okamžitě vyhrál, protože jeden kámen tvoří samozřejmě jedinou skupinu jeho kamenů.