Robot Quest: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(Infobox.) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = rqe | |||
| název = Robot Quest | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2 a více | |||
| věk = 10 | |||
| délka = 30 až 60 minut | |||
| autor = Alex Randolph | |||
| rok = 1999 | |||
| vydavatel = Rio Grande Games | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
* '''Alternativní názvy''': Ricochet Robots | * '''Alternativní názvy''': Ricochet Robots | ||
Verze z 15. 6. 2007, 10:05
Počet hráčů | 2 a více | |||
Doporučený věk | 10 | |||
Délka hry | 30 až 60 minut | |||
Autor | Alex Randolph | |||
Vydání |
|
- Alternativní názvy: Ricochet Robots
Hrací materiál
- Hrací plán
- Čtyři různobarevné figurky robotů
- Přesýpací hodiny na jednu minutu
Průběh hry
- Hráči umístí roboty na startovní pole. Pak vylosují jedno pole a barvu robota, který se na toto pole má dostat.
- Každý hráč pak kouká na desku a snaží se objevit nejkratší cestu, kterou se dostane tento robot na určené pole.
- V této fázi ještě hráči nesmí s roboty hýbat, ale již teď je potřeba znát pohybové možnosti robotů.
- Určený robot musí skončit na zvoleném poli.
- Ostatní roboti slouží k dosažení tohoto cíle.
- Roboty je možné pohybovat v libovolném pořadí a to i jedním několikrát po sobě. Samozřejmě, že i robot, kterým se máme dostat na určené pole, se může před jeho dosažením libovolně přemisťovat.
- Robot se pohne směrem, který určí hráč. Zastavit se však může jen o překážku na cestě a to jak pevnou (žluté čáry) tak o jiného robota, nebo zastaví až na okraji hracího plánu.
- Robot se nesmí pohybovat po diagonálách.
- Hráč, který objeví cestu, ohlásí počet tahů, kterým se domnívá, že dosáhne cílového pole a otočí přesýpací hodiny. Všichni hráči teď mají jednu minutu na to, aby našli cestu kratší.
- Hráč, který se domnívá, že takovou cestu našel, ohlásí počet tahů. Hráč, který ohlásí nejnižší počet tahů, předvede tuto cestu ostatním hráčům (projistotu nejdřív jen ukáže - pro případ, že se spletl). Jestliže je schopen přesunout robota na cílové pole zvoleným počtem tahů, provede tento přesun a započítá si jeden bod. Jestliže se spletl a ohlášený počet neodpovídá ukazovanému (i v případě, že ukazovaný výsledek je lepší), přechází možnost provedení tahu na hráče s nejbližším vyšším ohlášeným počtem tahů.
- Dva hráči nesmí ohlásit stejný počet tahů. Můžu však ohlásit i vyšší počet než je nejnižší odhad. Pro případ, že by se "nejlepší" hráč spletl a já pak mohl provést přemístění robotů sám.
- Nové postavení robotů je výchozím postavením pro další kolo.
- Vítězí hráč, který jako první získá deset bodů.
- Pro zvýšení dramatičnosti můžeme zavést mínus bod pro hráče, který nepřesune robota na ohlášený počet tahů:-)