Agora: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Infobox hra
| kód      = ago
| název    = Agora
| foto      = ago.jpg
| hráčů    = 2
| věk      = 10
| délka    = 20 až 40 minut
| autor    = Nicolas Halpern-Herla
| rok      = 1996
| vydavatel = Sté Strate & J, Paris
| ocenění  = Pion d'Or
| obchod    =
}}
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]]
[[Soubor:Ago fotka1.jpg|thumb]]
{{Počet hráčů|2}}
{{Doporučený věk|10}}
{{Délka hry|20 až 40 minut}}
{{Vydavatel|Sté Strate & J, Paris}}
{{Rok vydání|1996}}
{{Autor|Nicolas Halpern-Herla}}
{{Ocenění|Pion d'Or}}


[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]

Verze z 15. 6. 2007, 09:59

Ago.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 10
Délka hry 20 až 40 minut
Autor Nicolas Halpern-Herla
Vydání
1996 Sté Strate & J, Paris Agora
Ocenění Pion d'Or
Chyba při vytváření náhledu: Náhled nelze uložit na dané místo.

Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.

Pravidla

Hrací potřeby

Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.

Cíl hry

Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.

Výchozí postavení

Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?

Průběh hry

Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!

Kradení kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.

Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.

Zajímání kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.

Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.

Konec hry

Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.