Mig-Mang: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(Infobox.) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = mig | |||
| název = Mig-Mang | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 20 až 60 minut | |||
| autor = | |||
| rok = Neznámý rok | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = | |||
}} | |||
''Místo vzniku:'' Tibet | ''Místo vzniku:'' Tibet | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] |
Verze z 15. 6. 2007, 09:40
Počet hráčů | 2 |
Doporučený věk | 8 |
Délka hry | 20 až 60 minut |
Místo vzniku: Tibet
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.
Herní materiál
- Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
- 33 černých kamenů
- 33 bílých kamenů
Jak se hraje
- Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
- Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.
Zajímání kamenů
- Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
- Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
- Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
- Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
- Přeskok soupeřova kamene není povinný.
Zakončení hry
- Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
- Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.