Mig-Mang: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = mig
{{Délka hry|20 až 60 minut}}
| název    = Mig-Mang
{{Rok vydání|Neznámý rok}}
| foto      =
 
| hráčů     = 2
| věk       = 8
| délka    = 20 až 60 minut
| autor    =
| rok      = Neznámý rok
| vydavatel =
| ocenění  =
}}
''Místo vzniku:'' Tibet
''Místo vzniku:'' Tibet
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]

Verze z 15. 6. 2007, 09:40

Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 20 až 60 minut

Místo vzniku: Tibet

Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.

Herní materiál

  • Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
  • 33 černých kamenů
  • 33 bílých kamenů

Jak se hraje

  • Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
  • Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.

Zajímání kamenů

  • Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
  • Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
  • Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
  • Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
  • Přeskok soupeřova kamene není povinný.

Zakončení hry

  • Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
  • Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.