Can’t Stop: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Infobox.) |
|||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = cns | |||
| název = Can’t Stop | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 30 až 45 minut | |||
| autor = Sid Sackson | |||
| rok = 1977 | |||
| vydavatel = Parker | |||
| ocenění = [[Spiel des Jahres 1981]] - výběrová listina, [[Spiel des Jahres 1982]] - výběrová listina | |||
| obchod = | |||
}} | |||
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů. | Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů. | ||
Verze z 15. 6. 2007, 10:05
Počet hráčů | 2-4 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 30 až 45 minut | |||
Autor | Sid Sackson | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | Spiel des Jahres 1981 - výběrová listina, Spiel des Jahres 1982 - výběrová listina |
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
Herní materiál
- Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
- cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
- Pro každého hráče
- 3 figurky horolezců
- 11 žetonků zajišťovacích táborů
- 4 šestistěnné kostky
Cíl hry
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.
Průběh hry
- V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
- Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
- Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
- Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů