Diskuse:Carrom: Porovnání verzí
Řádek 81: | Řádek 81: | ||
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne | - pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne | ||
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. | Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. |
Verze z 12. 3. 2007, 11:19
== CARROM - PRAVIDLA HRY ==
Účel hry
- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15
bodů, tím vyhrát celou hru
Bodování
- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik
bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři, pokud potopil a potvrdil královnu připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil
soupeř
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny –
prohrál –královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na
ploše – prohrál min. 3:0
- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo
1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
Hra
- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
- začíná hráč s bílými kameny
- při rozstřelu si kameny hráč může natočit jak chce, královna musí zůstat na
středu
- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny
max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
- hraje se max. 5 her
- smí se hrát všemi směry
- na kameny, které leží nebo se dotýkají základní čáry, se nesmí hrát přímo
- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě,
že ponořil striker /né však v případě královny – ta musí být ponořena čistě/
- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily - pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice
narušena co nejméně
Královna
- královnu je možno potvrdit, pouze byl-li alespoň jeden kámen v průběhu hry
ponořen
- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo
následujícím cvrnkem
- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu
Tresty
- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá-kámen se vrací do středového
kruhu
- kameny, které se vrací do hry /tresty, vypadlé kameny/ si hráč, který je na
tahu sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu
- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.