Can’t Stop: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
Řádek 13: | Řádek 13: | ||
==Herní materiál== | ==Herní materiál== | ||
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12. | * Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12. | ||
** <small><small>cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček</small></small> | |||
* Pro každého hráče | * Pro každého hráče | ||
** 3 figurky horolezců | ** 3 figurky horolezců |
Verze z 15. 1. 2007, 11:28
- Počet hráčů: 2-4
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 30 až 45 minut
- Vydavatel: Parker
- Rok vydání: 1977
- Autor: Sid Sackson
- Ocenění: Spiel des Jahres 1981 - výběrová listina, Spiel des Jahres 1982 - výběrová listina
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
Herní materiál
- Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
- cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
- Pro každého hráče
- 3 figurky horolezců
- 11 žetonků zajišťovacích táborů
- 4 šestistěnné kostky
Cíl hry
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.
Průběh hry
- V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
- Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
- Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
- Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů