Carcassonne: Zvěd: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(doplnění pravidel) |
|||
Řádek 14: | Řádek 14: | ||
*'''Zvěd''': Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. '''Při umisťování figurky''' nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce. | *'''Zvěd''': Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. '''Při umisťování figurky''' nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce. | ||
*'''Lovec na lávce''': Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. '''Při umisťování figurky''' nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. | *'''Lovec na lávce''': Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. '''Při umisťování figurky''' nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. Medvěd na spodní louce se počítá za 2 body. | ||
*'''Převozník''': Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. '''Při umisťování figurky''': pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce. | *'''Převozník''': Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. '''Při umisťování figurky''': pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce. |
Verze z 26. 11. 2006, 23:39
- Originální název: Späher
- Je rozšířením hry: Carcassonne
- Více informací: Carcassonne (rodina)
Rozšíření zeleného Carcassonnu (Lovci a sběrači) dostupné jako bonus Král & Zvěd (König & Späher) v Carcassonne Hrad.
Pravidla
Rozšíření přináší 5 nových karet. Zamíchejte je, každý hráč si jednu na začátku hry vytáhne a položí viditelně před sebe. Při hře ve dvou si vezme každý 2 karty, zbylou vyřaďte.
- Šaman: Kartička hráči zůstává do konce hry. Opravňuje ho k tomu, aby si při kaaždém tahu mohl vzít zpět do zásoby jednoho kmenového příslušníka (figurku) z neuzavřené řeky, lesa nebo louky.
Ostatní karty lze použít místo normální karty do hry. Hráč pak netáhne zakrytou kartu z hromádky, nýbrž umístí tuto svou kartu na hrací plochu. Musí ale na ni postavit svou figurku (nebo chýši). Jinak tuto kartu nesmí vyložit. Figurka pak zůstává na místě do konce hry.
- Zvěd: Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. Při umisťování figurky nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce.
- Lovec na lávce: Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. Při umisťování figurky nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. Medvěd na spodní louce se počítá za 2 body.
- Převozník: Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. Při umisťování figurky: pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce.
- Zúrodnění: Dá hráči na konci hry, nezávisle na ostatních hodnoceních lovců, po 1 bodu za každou kartu louky. Při umisťování figurky nesmí být na louce žádný lovec. Poté nesmí na tuto louku rovněž být umístěn žádný lovec.