Can’t Stop: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Řádek 9: | Řádek 9: | ||
''Rok vydání'': 1977 | ''Rok vydání'': 1977 | ||
''Autor'': Sid Sackson | ''Autor'': [[Sid Sackson]] | ||
''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 1981]], [[Spiel des Jahres 1982 | 1982]] - výběrová listina | ''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 1981]], [[Spiel des Jahres 1982 | 1982]] - výběrová listina | ||
Řádek 16: | Řádek 16: | ||
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů. | Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů. | ||
==Herní materiál== | |||
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12. | |||
* Pro každého hráče | |||
** 3 figurky horolezců | |||
** 11 žetonků zajišťovacích táborů | |||
* 4 šestistěnné kostky | |||
==Cíl hry== | |||
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body. | |||
V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné. | ==Průběh hry== | ||
*V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné. | |||
Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně. | *Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně. | ||
*Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč. | |||
*Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt. | |||
==Konec hry== | |||
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů | |||
Verze z 24. 11. 2005, 22:45
Počet hráčů: 2-4
Doporučený věk: alespoň 8 let
Délka hry: 30 až 45 minut
Vydavatel: Parker
Rok vydání: 1977
Autor: Sid Sackson
Ocenění: Spiel des Jahres 1981, 1982 - výběrová listina
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
Herní materiál
- Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
- Pro každého hráče
- 3 figurky horolezců
- 11 žetonků zajišťovacích táborů
- 4 šestistěnné kostky
Cíl hry
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.
Průběh hry
- V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
- Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
- Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
- Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
Konec hry
- Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů