Cvik: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 1: Řádek 1:
''zpět na [[karetní hry]]''
'''Cvik''', také ''Cviček'', ''Labetspiel'', ''Vojta'', ''Zwickenspiel''. Hra s bohatou tradicí ve středoevropských zemích. I když ji postihl nejeden zákaz, přesto byla úřední místa v 18. století nucena konstatovat, že nejde o čistě hazardní hru.  
 
Také ''Cviček'', ''Labetspiel'', ''Vojta'', ''Zwickenspiel''. Hra s bohatou tradicí ve středoevropských zemích. I když ji postihl nejeden zákaz, přesto byla úřední místa v 18. století nucena konstatovat, že nejde o čistě hazardní hru.  


*'''Počet hráčů :''' 2 a více  
*'''Počet hráčů :''' 2 a více  
*'''Druh karet :''' francouzské nebo německé - 32 listů  
*'''Druh karet :''' francouzské nebo německé - 32 listů  
*'''Hodnoty :''' 7,8,9,10,J,Q,K,A  
*'''Hodnoty :''' 7,8,9,10,J,Q,K,A  
*'''Cíl hry :''' <br> Každý účastník musí získat nejméně jeden zdvih. Když nezíská, musí zaplatit do banku sumu, která se rovná výši předchozího vkladu.  
*'''Cíl hry :''' Každý účastník musí získat nejméně jeden zdvih. Když nezíská, musí zaplatit do banku sumu, která se rovná výši předchozího vkladu.  
*'''Jak se hraje :''' <br> V rozdávání karet se hráči pravidelně střídají. Rozdávající je povinen před započetím hry vložit do banku předem dohodnutý vklad (musí být dělitelný třemi). Po zamíchání a sejmutí rozdá každému hráči po třech kartách. Další list otočí před sebe na stůl - tato karta určuje trumfovou barvu. Kdo se chce podle hodnoty svých karet zúčastnit hry, klepne na stůl nebo oznámí, že jde s sebou, v opačném případě hlásí pas. Hráč pasuje, nemá-li nejmenší šanci získat jediný zdvih, čili zůstává raději doma, aby se vyhnul eventuální finanční ztrátě. <br> Hráč sedící po levici rozdávajícího zahajuje sehrávku. Barva se musí ctít a přebíjet. Nemá-li některý z hráčů nesenou barvu, je povinen trumfovat, nemá-li trumfy shazuje jakýkoliv list. Za každý získaný zdvih obdrží hráč po skončení sehrávky třetinu peněz soustředěných v banku. Žádný zdvih je prohra s povinností vložit do banku plnou hodnotu předchozího vkladu. Odměna za získaný zdvih v další sehrávce je tedy dvojnásobná. Dvojnásobný je však i případný trestní postih.
*'''Jak se hraje :''' V rozdávání karet se hráči pravidelně střídají. Rozdávající je povinen před započetím hry vložit do banku předem dohodnutý vklad (musí být dělitelný třemi). Po zamíchání a sejmutí rozdá každému hráči po třech kartách. Další list otočí před sebe na stůl - tato karta určuje trumfovou barvu. Kdo se chce podle hodnoty svých karet zúčastnit hry, klepne na stůl nebo oznámí, že jde s sebou, v opačném případě hlásí pas. Hráč pasuje, nemá-li nejmenší šanci získat jediný zdvih, čili zůstává raději doma, aby se vyhnul eventuální finanční ztrátě.  
 
Hráč sedící po levici rozdávajícího zahajuje sehrávku. Barva se musí ctít a přebíjet. Nemá-li některý z hráčů nesenou barvu, je povinen trumfovat, nemá-li trumfy shazuje jakýkoliv list. Za každý získaný zdvih obdrží hráč po skončení sehrávky třetinu peněz soustředěných v banku. Žádný zdvih je prohra s povinností vložit do banku plnou hodnotu předchozího vkladu. Odměna za získaný zdvih v další sehrávce je tedy dvojnásobná. Dvojnásobný je však i případný trestní postih.
 
[[Kategorie:Karetní hry]]

Verze z 27. 2. 2006, 18:31

Cvik, také Cviček, Labetspiel, Vojta, Zwickenspiel. Hra s bohatou tradicí ve středoevropských zemích. I když ji postihl nejeden zákaz, přesto byla úřední místa v 18. století nucena konstatovat, že nejde o čistě hazardní hru.

  • Počet hráčů : 2 a více
  • Druh karet : francouzské nebo německé - 32 listů
  • Hodnoty : 7,8,9,10,J,Q,K,A
  • Cíl hry : Každý účastník musí získat nejméně jeden zdvih. Když nezíská, musí zaplatit do banku sumu, která se rovná výši předchozího vkladu.
  • Jak se hraje : V rozdávání karet se hráči pravidelně střídají. Rozdávající je povinen před započetím hry vložit do banku předem dohodnutý vklad (musí být dělitelný třemi). Po zamíchání a sejmutí rozdá každému hráči po třech kartách. Další list otočí před sebe na stůl - tato karta určuje trumfovou barvu. Kdo se chce podle hodnoty svých karet zúčastnit hry, klepne na stůl nebo oznámí, že jde s sebou, v opačném případě hlásí pas. Hráč pasuje, nemá-li nejmenší šanci získat jediný zdvih, čili zůstává raději doma, aby se vyhnul eventuální finanční ztrátě.

Hráč sedící po levici rozdávajícího zahajuje sehrávku. Barva se musí ctít a přebíjet. Nemá-li některý z hráčů nesenou barvu, je povinen trumfovat, nemá-li trumfy shazuje jakýkoliv list. Za každý získaný zdvih obdrží hráč po skončení sehrávky třetinu peněz soustředěných v banku. Žádný zdvih je prohra s povinností vložit do banku plnou hodnotu předchozího vkladu. Odměna za získaný zdvih v další sehrávce je tedy dvojnásobná. Dvojnásobný je však i případný trestní postih.