Mig-Mang: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
Řádek 4: | Řádek 4: | ||
''Místo vzniku:'' Tibet | ''Místo vzniku:'' Tibet | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | |||
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií. | Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií. |
Verze z 10. 2. 2006, 17:15
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 20 až 60 minut
Místo vzniku: Tibet
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.
Herní materiál
- Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
- 33 černých kamenů
- 33 bílých kamenů
Jak se hraje
- Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
- Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.
Zajímání kamenů
- Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
- Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
- Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
- Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
- Přeskok soupeřova kamene není povinný.
Zakončení hry
- Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
- Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.