Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 27: Řádek 27:
== Bodování ==
== Bodování ==


* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál  min. 3:0
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0  nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se
   


== Hra ==
== Hra ==

Verze z 30. 10. 2008, 12:36

[[Kategorie:]]

Počet hráčů 2,4
Doporučený věk 5
Délka hry 30 - 90 minut


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.


Pravidla

Účel hry

  • dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.

Bodování

  • hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se

Hra

  • první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
  • začíná hráč s bílými kameny
  • pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
  • hraje se max. 5 (8) her
  • smí se hrát všemi směry
  • za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
  • červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
  • ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
  • keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
  • kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
  • pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně

Královna

  • královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
  • královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
  • pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu


Tresty

  • vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá
  • ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
  • pokud hráč trefí přímo pouze kámen soupeře je pokutován vrácením jednoho kamene zpět do hry
  • pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
  • kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu ( s vyjímkou popsanou níže) a to na libovolné místo ve středovém kruhu, červený střed je však vyhrazen pro královnu
  • pokud je hrač pokutován při potvrzování královny a zůstává na tahu staví kameny soupeř

Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.


Akce v minulosti

1. Carromový turnaj 25. listopadu 2006!!

Odkazy