Chifoumi: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 32: Řádek 32:


== Tah ==
== Tah ==
[[Soubor:Chi_Exemple0.jpg|right]] V každém tahu může hráč posunout jednu svoji figuru o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svoji figuru. Vytvoří tím pádem sloupec. Pohybovat lze vždy jen vrchním kamenem sloupce.
[[Soubor:Chi_Exemple0.jpg|right]] V každém tahu může hráč posunout jednu svůj kámen o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svůj kámen. Vytvoří tím pádem sloupec. Pohybovat lze vždy jen vrchním kamenem sloupce.
 
Samostatný kámen je vlastně sloupec velikosti jedna, proto vše co se týká sloupce lze aplikovat i na samostatný kmen.


=== Zajímání kamenů ===
=== Zajímání kamenů ===
Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovou figurkou, která je slabší nebo stejně silná, zajme tímto krokem soupeřovu figuru. Síla figur se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:
Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovým sloupcem, který je slabší nebo stejně silný jako kámen, zajme tímto krokem celý soupeřův sloupec. Všechny figurky zajatého sloupce jsou odstraněny ze hry. Síla kamenů se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:
* Kámen může zajmout nůžky.
* Kámen může zajmout nůžky.
* Nůžky mohou zajmout papír.
* Nůžky mohou zajmout papír.
Řádek 41: Řádek 43:
* Studna může zajmout kámen a nůžky.
* Studna může zajmout kámen a nůžky.


Síla sloupce je stejná jako síla jejího vrchního kamene, jednotlivý kámen tedy může zajmout celý sloupec.
Síla sloupce je stejná jako síla jejího vrchního kamene.


<gallery heights="67px>
<gallery heights="67px>
Řádek 48: Řádek 50:
Soubor:Chi_Exemple2.jpg|Před braním ...
Soubor:Chi_Exemple2.jpg|Před braním ...
Soubor:Chi_Exemple1a.jpg|... po braní
Soubor:Chi_Exemple1a.jpg|... po braní
</gallery>
=== Pohyb kamenem navíc ===
Po zajetí sloupce má hráč možnost znovu pohnout kamenem, který zajímal. V případě že dojde k dalšímu zajmutí, má opět další pohyb.
<gallery heights="67px>
Soubor:Chi_Exemple3.jpg|Před tahem ...
Soubor:Chi_Exemple3a.jpg|... nůžky vzaly první papír dalším pohybem ...
Soubor:Chi_Exemple3b.jpg| ... berou druhý papír. Kámen nepřeperou a proto je jistější dalším pohybem ...
Soubor:Chi_Exemple3c.jpg|... ustoupit z jeho dozadu. To vše během jednoho hráčova tahu.
</gallery>
</gallery>

Verze z 10. 8. 2007, 10:59

Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 30 minut
Autor Nicolas Halpern-Herla
Vydání
1999 Tilsit Chifoumi

Hrací materiál

  • Hrací plán
  • 8 kamenů pro každého hráče
    • 2× kámen
    • 2× nůžky
    • 2× papír
    • 2× studna

Příprava, průběh a cíl hry

Počáteční postavení kamenů se liší podle počtu hráčů:

počáteční postavení pro 2 hráče
počáteční postavení pro 3 hráče
počáteční postavení pro 4 hráče


Začínající hráč je vylosován stříháním kámen-nůžky-papír. Hráči se střídají v tazích. Vyhrává ten jehož kameny zbydou poslední na desce.

Tah

Chi Exemple0.jpg

V každém tahu může hráč posunout jednu svůj kámen o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svůj kámen. Vytvoří tím pádem sloupec. Pohybovat lze vždy jen vrchním kamenem sloupce.

Samostatný kámen je vlastně sloupec velikosti jedna, proto vše co se týká sloupce lze aplikovat i na samostatný kmen.

Zajímání kamenů

Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovým sloupcem, který je slabší nebo stejně silný jako kámen, zajme tímto krokem celý soupeřův sloupec. Všechny figurky zajatého sloupce jsou odstraněny ze hry. Síla kamenů se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:

  • Kámen může zajmout nůžky.
  • Nůžky mohou zajmout papír.
  • Papír může zajmout kámen a studnu.
  • Studna může zajmout kámen a nůžky.

Síla sloupce je stejná jako síla jejího vrchního kamene.

Pohyb kamenem navíc

Po zajetí sloupce má hráč možnost znovu pohnout kamenem, který zajímal. V případě že dojde k dalšímu zajmutí, má opět další pohyb.