Carcassonne: Řeka II: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Infobox hra
{{Infobox hra
| kód      =  
| kód      = car
| název    = Carcassonne: Řeka II
| název    = Carcassonne: Řeka II
| foto      =  
| foto      = car.jpg
| hráčů    =  
| hráčů    = 2-5 (6)
| věk      =  
| věk      = 8
| délka    =  
| délka    = 30 až 60 minut
| autor    =  
| autor    = Rudolf Ross
| rok      =  
| autor2    = Klaus-Jürgen Wrede
| vydavatel =  
| rok      = 2005
| vydavatel = Hans im Glück
| ocenění  =  
| ocenění  =  
| obchod    =  
| obchod    = car
}}
}}
* '''Autoři:''' Rudolf Ross, Klaus-Jürgen Wrede
* '''Vydavatel:''' Hans im Glück Verlag, 2005
* '''Počet hráčů:''' 2 až 5 (6) hráčů.
Obsahuje 12 karet s řekou. Hratelné pouze se základní sadou Carcassonne. Lze kombinovat s Řekou I.
Obsahuje 12 karet s řekou. Hratelné pouze se základní sadou Carcassonne. Lze kombinovat s Řekou I.



Verze z 16. 6. 2007, 17:01

Car.jpg
Počet hráčů 2-5 (6)
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 60 minut
Autor Rudolf Ross
Klaus-Jürgen Wrede
Vydání
2005 Hans im Glück Carcassonne: Řeka II

Obsahuje 12 karet s řekou. Hratelné pouze se základní sadou Carcassonne. Lze kombinovat s Řekou I.

Překlad z němčiny: Dan Zeman, Paluba

Řeka se pokládá jako první. Pramen, rozvětvení a jezero se sopkou se dají na stranu, ostatní karty s řekou se zamíchají lícem dolů. Pramen se položí doprostřed stolu. Nejmladší hráč přiloží rozvětvení. Potom si hráči popořadě vytáhnou kartu řeky a pokládají ji doleva nebo doprava na jedno ze dvou říčních ramen. Nakonec se položí sopka. Až na dvě výjimky se kartičky řeky mohou pokládat libovolně. (Nelze otočit do protisměru a nelze spojit obě ramena.) Stejně jako v normální hře může každý hráč položit figurku, pokud chce. Žádná figurka však nesmí stát přímo na řece. Hráč, který pokládá sopku, nesmí na tuto kartičku postavit žádnou figurku, ale místo toho provede ihned další tah, tj. začne s normální hrou.

Kartičky Řeky II, které obsahují hostinec, stádo prasat nebo sopku mají zvláštní význam, pokud kombinujete Řeku II s příslušným dalším rozšířením Carcassonne.

Stádo prasat přinese sedlákovi, kterému tato louka patří, za každé město 1 bod navíc. Tato prémie platí navíc k běžnému praseti z rozšíření Kupci a stavitelé.

Hostinec má stejný význam jako v prvním rozšíření Carcassonne.

Sopka má stejný význam jako v rozšíření Princezna a drak. Hráč, který položí tuto kartu, může ihned provést další tah.