Avalam Bitaka: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = ava
{{Délka hry|10 až 30 minut}}
| název    = Avalam Bitaka
{{Vydavatel|S.C.J.P.Fils}}
| foto      = ava.jpg
{{Rok vydání|1996}}
| hráčů     = 2
{{Autor|Philippe Deweys}}
| věk       = 8
{{Ocenění|[[MENSA Best Mind Game 1998]]}}
| délka    = 10 až 30 minut
 
| autor    = Philippe Deweys
| rok      = 1996
| vydavatel = S.C.J.P.Fils
| ocenění  = [[MENSA Best Mind Game 1998]]
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]



Verze z 15. 6. 2007, 10:03

Ava.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 10 až 30 minut
Autor Philippe Deweys
Vydání
1996 S.C.J.P.Fils Avalam Bitaka
Ocenění MENSA Best Mind Game 1998

Pravidla

Herní materiál

  • hrací plán
  • bílé a černé kameny

Příprava hry

  • kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)
  • určí se počáteční hráč

Průběh hry

hráči se střídají v tazích

tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč,

tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny

není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů

Konec hry

hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah

vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů