Diskuse:Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(zformátovanou verzi pravidel ktere byly zde v dizkuzi jsem premistil do clanku)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
'''== CARROM - PRAVIDLA HRY =='''


'''Účel hry'''
- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15
  bodů, tím vyhrát celou hru
'''Bodování'''
- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik
  bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři, pokud potopil a potvrdil
  královnu připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil
  soupeř
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny –
  prohrál –královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na
  ploše – prohrál min. 3:0
- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0  nebo
  1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
   
'''Hra'''
- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
- začíná hráč s bílými kameny
- při rozstřelu si kameny hráč může natočit jak chce, královna musí zůstat na
  středu
- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny
  max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
- hraje se max. 5 her
- smí se hrát všemi směry
- na kameny, které leží nebo se dotýkají základní čáry, se nesmí hrát přímo
- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě,
  že ponořil striker /né však v případě královny – ta musí být ponořena čistě/
- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
- pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice
  narušena co nejméně
'''Královna'''
- královnu je možno potvrdit, pouze byl-li alespoň jeden kámen v průběhu hry
  ponořen
- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo
  následujícím cvrnkem
- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu
'''Tresty'''
- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá-kámen se vrací do středového
  kruhu
- kameny, které se vrací do hry /tresty, vypadlé kameny/ si hráč, který je na
  tahu sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu
- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
== PŘEJI HODNĚ ZÁBAVY ==

Aktuální verze z 12. 3. 2007, 23:32