Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(Není zobrazeno 22 mezilehlých verzí od 7 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2,4}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|5}}
| kód      = crr
{{Délka hry|30 - 90 minut}}
| název    = Carrom
{{Vydavatel|Surco}}
| foto      =
| hráčů     = 2,4
| věk       = 5
| délka    = 30 - 90 minut
| autor    =
| rok      =
| vydavatel =
| ocenění  =
| obchod    =
}}
 
 


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.


== Odkazy ==
 
* http://www.carrom.cz
= Pravidla =
* http://www.carrom.wz.cz
 
 
== Účel hry ==
 
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k  tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.
 
== Bodování ==
 
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se
 
== Hra ==
 
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
* začíná hráč s bílými kameny
* pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
* hraje se max. 5 (8) her
* smí se hrát všemi směry
* za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
* červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
* ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
* keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
* kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
 
== Královna ==
 
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
* pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu
 
 
== Tresty ==
 
* za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání)
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření
* kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu
 
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.


== Akce v minulosti ==
== Akce v minulosti ==


'''[[1. Carromový turnaj]] 25. listopadu 2006!!'''
 
'''[[5. Carromový turnaj]] 20. listopadu 2010!!'''
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=crr hrejsi.cz]
* http://www.carrom.cz

Aktuální verze z 11. 12. 2010, 21:03

[[Kategorie:]]

Počet hráčů 2,4
Doporučený věk 5
Délka hry 30 - 90 minut


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.


Pravidla

Účel hry

  • dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.

Bodování

  • hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se

Hra

  • první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
  • začíná hráč s bílými kameny
  • pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
  • hraje se max. 5 (8) her
  • smí se hrát všemi směry
  • za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
  • červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
  • ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
  • keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
  • kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
  • pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně

Královna

  • královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
  • královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
  • pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu


Tresty

  • za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání)
  • ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
  • ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou
  • pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření
  • kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu
  • vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu

Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.

Akce v minulosti

5. Carromový turnaj 20. listopadu 2010!!

Odkazy