Da Vinci Code: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(YTvdNouTmBsMu) |
m (Editace uživatele „112.184.203.66“ (diskuse) vráceny do předchozího stavu, jehož autorem je „Dusan“) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | |||
| kód = dvc | |||
| název = Da Vinci Code | |||
| foto = dvc.jpg | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = 10 | |||
| délka = 15 až 20 minut | |||
| autor = Eiji Wakasugi | |||
| rok = 2004 | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = [[Spiel des Jahres 2004]] - doporučená hra | |||
| obchod = dvc | |||
}} | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* 26 kostek s čísly | |||
** 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou | |||
** 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou | |||
== Cíl hry == | |||
* Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu | |||
== Příprava hry == | |||
* Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají. | |||
* Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě. | |||
* Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce. | |||
* Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče. | |||
== Průběh hry == | |||
* Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek. | |||
* Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti | |||
** pokusit se uhodnout další z protivníkových kostek (při hře ve více hráčích, může hádat i kostku jiného hráče než prvně) | |||
** zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah. | |||
* Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil. | |||
== Konec hry == | |||
* Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka. | |||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=dvc Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=dvc Obchod] | |||
*Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/10/pedstaven-hry-davinci-code.html | |||
* [http://boardgamegeek.com/game/8946 Stránka hry na boardgamegeek.com] | |||
* [http://www.deskovehry.com/s-pribehem/172/recenze-da-vinci-code-rozlustete-souperovu-sifru Recenze hry Da Vinci Code na DeskoveHry.com] |
Aktuální verze z 8. 6. 2011, 12:39
| ||
Počet hráčů | 2-4 | |
Doporučený věk | 10 | |
Délka hry | 15 až 20 minut | |
Autor | Eiji Wakasugi | |
Ocenění | Spiel des Jahres 2004 - doporučená hra |
Pravidla
Herní materiál
- 26 kostek s čísly
- 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou
- 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou
Cíl hry
- Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu
Příprava hry
- Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají.
- Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě.
- Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce.
- Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče.
Průběh hry
- Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek.
- Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti
- pokusit se uhodnout další z protivníkových kostek (při hře ve více hráčích, může hádat i kostku jiného hráče než prvně)
- zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah.
- Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil.
Konec hry
- Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka.