Mořeplavci - strategie (Jirka Bauma): Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Nová stránka: ==Strategie Mořeplavci== Definujme si termín ekonomická síla jako počet akcí, který je schopen hráč schopen zahrát za kolo. O tomto počtu rozhoduje počet nasazovaných l...)
 
m
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
==Strategie Mořeplavci==
==Strategie [[Mořeplavci]]==


Definujme si termín ekonomická síla jako počet akcí, který je schopen hráč schopen zahrát za kolo. O tomto počtu rozhoduje počet nasazovaných lidí, počet vyplacených lidí (tj. 2. a 3. schopnost) a počet kroužků na budovách. Zjistil jsem, že správnou strategií je se na začátku hry se soustředit na nasbírání co největší ekonomické síly, tzn. posunout se 2. a 3. schopnosti na 3. level a získat 2 budovy umožňující akci ship, tak aby hráč mohl dělat za kolo 2 shipy a 1 colonize. K tomu je třeba si do začátku vzít 2 Shipyardy. Hráč, na které se 2 Shipyardy nedostanou, má docela nevýhodu. Na Shipyardu je totiž navíc posun v 2. schopnosti.  
Definujme si termín ekonomická síla jako počet akcí, který je schopen hráč zahrát za kolo. O tomto počtu rozhoduje počet nasazovaných lidí, počet vyplacených lidí (tj. 2. a 3. schopnost) a počet kroužků na budovách.  


Když se hráč dostane na úroveň 3, je zbytečné dále zvyšovat potenciál shipování. V tuto chvíli je třeba se posunout co nejrychleji v 1. schopnosti a postavit budovu umožňující colonize/war. Je třeba získat během hry nějaké dělo a je třeba mít možnost dělat za kolo 2 colonize. Následně je další velmi silnou budovou budova dávající 2 karty a budovy 5. levelu. Naopak slabou budovou je Kartograf, tomu je třeba se vyhýbat.
Správnou strategií je se na začátku hry se soustředit na nasbírání co největší ekonomické síly, tzn. posunout se v 2. a 3. schopnosti na 3. level a získat 2 budovy umožňující akci ship, tak aby hráč mohl dělat za kolo 2 akce ship a 1 colonize.  


Já chtěl říct, že výsledek hráče odvisí od počtu akcí, který je schopen provést. Ale závisí to na těchto faktorech.
V dalším průběhu hry je třeba se dále přibližně rovnoměrně vylepšovat v jednotlivých schopnostech a sbírat vítězné body.  
1) Každá akce (druh akce) je různak silná.
2) X-tá akce jednoho druhu (např. lízání karet) může být klíčová, a naopak X+1-tá akce může být bezvýznamná a je tudíž zbytečné o její zahrání usilovat.
3)Výsledek rovněž výrazně ovlivňují zabití kolonisté.
4)Akce mají částečně boostovací účinek, tzn. třeba jako je ve Funkenschlágu. (jak jsem hráli minule tu první hru, já získal nějaké akce navíc oproti Vám, ale ty akce navíc mi kromě jiného přidaly další akce navíc)


[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] --[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 18:54, 30. 1. 2011 (CET)   
Je třeba počítat s tím, že výsledek pak ovlivní, o kolik bodů Vás připraví soupeři.
 
Ve hře jsou 3 klíčové budovy silnější než jiné, na začátku hry je velmi silná budova, která dává akci ship. Na začátku střední hry je velmi silná budova, která umožňuje akci colonize nebo akci war. Pokud nemáte možnost provádět akci war, hrozí, že po Vás soupeři půjdou, a tato budova Vám tu možnost dává, a navíc Vám dává možnost s ní pouze hrozit. Ke konci hry se hodí budova umožňující zahrát 2 akce vzetí karty. Je třeba se totiž prolízat k cenným kartám, které přinášejí hodně vítězných bodů.
 
[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 18:54, 30. 1. 2011 (CET)   
[[Kategorie:Strategie her]]
[[Kategorie:Strategie her]]

Aktuální verze z 11. 2. 2011, 07:34

Strategie Mořeplavci

Definujme si termín ekonomická síla jako počet akcí, který je schopen hráč zahrát za kolo. O tomto počtu rozhoduje počet nasazovaných lidí, počet vyplacených lidí (tj. 2. a 3. schopnost) a počet kroužků na budovách.

Správnou strategií je se na začátku hry se soustředit na nasbírání co největší ekonomické síly, tzn. posunout se v 2. a 3. schopnosti na 3. level a získat 2 budovy umožňující akci ship, tak aby hráč mohl dělat za kolo 2 akce ship a 1 colonize.

V dalším průběhu hry je třeba se dále přibližně rovnoměrně vylepšovat v jednotlivých schopnostech a sbírat vítězné body.

Je třeba počítat s tím, že výsledek pak ovlivní, o kolik bodů Vás připraví soupeři.

Ve hře jsou 3 klíčové budovy silnější než jiné, na začátku hry je velmi silná budova, která dává akci ship. Na začátku střední hry je velmi silná budova, která umožňuje akci colonize nebo akci war. Pokud nemáte možnost provádět akci war, hrozí, že po Vás soupeři půjdou, a tato budova Vám tu možnost dává, a navíc Vám dává možnost s ní pouze hrozit. Ke konci hry se hodí budova umožňující zahrát 2 akce vzetí karty. Je třeba se totiž prolízat k cenným kartám, které přinášejí hodně vítězných bodů.

Jirka bauma 18:54, 30. 1. 2011 (CET)