Azacru: Porovnání verzí
m |
m (Editace uživatele „212.239.62.133“ (diskuse) vráceny do předchozího stavu, jehož autorem je „Zeman“) |
||
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od 4 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = aza | |||
| název = Azacru | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = | |||
| délka = 45 minut | |||
| autor = Mike Wellman | |||
| rok = 2004 | |||
| vydavatel = Pacru Ltd | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3 | hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3 | ||
Řádek 13: | Řádek 24: | ||
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách | 50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách | ||
== Počáteční postavení == | |||
ve 2 hráčích každý hráč si vezme 4 kameny a 50 značek své barvy | ve 2 hráčích každý hráč si vezme 4 kameny a 50 značek své barvy | ||
Řádek 52: | Řádek 65: | ||
tyto kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu | tyto kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu | ||
== Průběh hry == | |||
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček | hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček | ||
Řádek 76: | Řádek 91: | ||
kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku jejímu vlastníkovi do zásoby | kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku jejímu vlastníkovi do zásoby | ||
== Vyhodnocení == | |||
pokud některý hráč nemůže provést žádný tah, pasuje, následně ostatní hráči mají k dispozici poslední tah, a poté hra končí | pokud některý hráč nemůže provést žádný tah, pasuje, následně ostatní hráči mají k dispozici poslední tah, a poté hra končí | ||
vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí | vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=aza hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 8. 6. 2011, 15:12
Počet hráčů | 2-4 | |||
Délka hry | 45 minut | |||
Autor | Mike Wellman | |||
Vydání |
|
Pravidla
Herní materiál
hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3
4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách
Počáteční postavení
ve 2 hráčích každý hráč si vezme 4 kameny a 50 značek své barvy
ve 3 hráčích každý hráč si vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
ve 4 hráčích každý hráč si vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
hráči se domluví, kdo začne
hráči rozmístí své kameny:
ve 2 hráčích (A,B)
A X B X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X X X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X A X B
ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)
X X b X c X a X X X X X X X X X X X c X X X X X X X c X X X X X X X X X b X X X X X X X a X X X X X X X X X d X X X X X X X d X X X X X X X X X X x b X d X a X X
tyto kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu
Průběh hry
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
tahem hráče je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, pasuje
kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů
kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky
kámen může táhnout příslušným směrem minimálně o jedno pole a maximálně o tolik polí, kolik polí má hráč, v oblasti, kde se kámen nachází, obsazeno vlastními značkami
pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může jej hráč na konci tahu pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva
kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem
pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou
kámen může během pohybu přeskočit nějaký jiný kámen, pouze pokud počáteční i koncové pole pohybu je obsazeno vlastní značkou
pokud tah kamenu začíná a končí na poli obsazeném vlastní značkou a během tahu nedošlo k přeskočení žádného jiného kamenu, hráč obsadí vlastní značkou všechna pole nacházející mezi koncovým a počátečním polem pohybu, pokud mezi těmito poli bylo některé již obsazené soupeřovou značkou, hráč musí tento kámen odstranit ze hry
kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku jejímu vlastníkovi do zásoby
Vyhodnocení
pokud některý hráč nemůže provést žádný tah, pasuje, následně ostatní hráči mají k dispozici poslední tah, a poté hra končí
vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz