Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 13: Řádek 13:
==Herní materiál==
==Herní materiál==
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
** <small><small>cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5,  4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček</small></small>
* Pro každého hráče
* Pro každého hráče
** 3 figurky horolezců  
** 3 figurky horolezců  

Verze z 15. 1. 2007, 11:28


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Herní materiál

  • Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
    • cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajišťovacích táborů
  • 4 šestistěnné kostky

Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.

Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.

Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů