Carrom: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(→Tresty) |
||
Řádek 37: | Řádek 37: | ||
===Tresty=== | ===Tresty=== | ||
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá | * vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá | ||
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry | * ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry | ||
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen | * pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne | ||
* kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu a to na libovolné místo ve středovém kruhu | |||
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. | Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. |
Verze z 13. 3. 2007, 08:37
- Počet hráčů: 2,4
- Doporučený věk: nejméně 5 let
- Délka hry: 30 - 90 minut
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.
pravidla hry
Účel hry
- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.
Bodování
- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál min. 3:0
- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
Hra
- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
- začíná hráč s bílými kameny
- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
- hraje se max. 5 her
- smí se hrát všemi směry
- na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker / ne však v případě královny /
- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
- pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
Královna
- královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu
Tresty
- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá
- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
- kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu a to na libovolné místo ve středovém kruhu
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Odkazy
- http://www.carrom.cz - Pardubická liga
Akce v minulosti
1. Carromový turnaj 25. listopadu 2006!!