Carrom: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
Řádek 6: | Řádek 6: | ||
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků. | Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků. | ||
=pravidla hry= | |||
===Účel hry=== | |||
Účel hry | |||
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru. | * dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru. | ||
Bodování | ===Bodování=== | ||
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně / | * hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně / | ||
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř | * pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř | ||
Řádek 19: | Řádek 18: | ||
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu | * pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu | ||
Hra | ===Hra=== | ||
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají | * první hra začíná losem, další se pravidelně střídají | ||
* začíná hráč s bílými kameny | * začíná hráč s bílými kameny | ||
Řádek 32: | Řádek 31: | ||
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně | * pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně | ||
Královna | ===Královna=== | ||
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen | * královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen | ||
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem | * královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem | ||
* královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu | * královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu | ||
Tresty | ===Tresty=== | ||
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen si hráč sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu, stejně tak i v případě trestu | * vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen si hráč sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu, stejně tak i v případě trestu | ||
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry | * ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry |
Verze z 12. 3. 2007, 23:31
- Počet hráčů: 2,4
- Doporučený věk: nejméně 5 let
- Délka hry: 30 - 90 minut
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.
pravidla hry
Účel hry
- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.
Bodování
- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál min. 3:0
- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
Hra
- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
- začíná hráč s bílými kameny
- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
- hraje se max. 5 her
- smí se hrát všemi směry
- na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker / ne však v případě královny /
- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
- pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
Královna
- královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu
Tresty
- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen si hráč sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu, stejně tak i v případě trestu
- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Odkazy
- http://www.carrom.cz - Pardubická liga
Akce v minulosti
1. Carromový turnaj 25. listopadu 2006!!