Hnefatafl: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
{{Doporučený věk|8}} | {{Doporučený věk|8}} | ||
{{Délka hry|30 až 30 minut}} | {{Délka hry|30 až 30 minut}} | ||
{{Doba vzniku|10. století}} | {{Doba vzniku|10. století}} | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] |
Verze z 11. 2. 2006, 16:32
- Počet hráčů: 2
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 30 až 30 minut
- Doba vzniku: 10. století
Místo vzniku: Skandinávie
Herní materiál
- Hrací deska
- 12 bílých kamenů představujících pěšáky
- 1 bílý kámen představující krále
- 24 černých kamenů
Průběh hry
- Cíle obou hráčů jsou rozdílné. Hráč, který vede tmavé kameny se snaží zajmout bílého krále. Úkolem hráče s bílými kameny, je dopravit svého krále do bezpečí, tj. do kteréhokoliv rohového pole (označeno křížem).
- Hru zahajuje hráč s tmavými kameny a dále se oba střídají.
- Kámen se pohybuje jako šachová věž (doleva,doprava,dopředu,dozadu o libovolný počet polí). Nesmí při tom překročit žádný jiný kámen, ani svůj ani protivníkův.
- Žádný kámen nesmí zkončit pohyb na rohových polích. Stejně tak nesmí hráči skončit tah na centrálním poli (trůn). Toto pole navíc hráči svým kamenem nesmí ani překročit.
- Jestliže je obyčejný kámen obstoupen ze dvou protilehlých stran kameny protivníka, je zajat a vyřazen ze hry.
- Král je zajat, obstoupí-li ho nepřátelské kameny ze všech čtyř stran.
- Čtyři rohová a jedno centrální pole platí z hlediska obkličování, jako permanentně obsazená pole. To znamená, že stojí-li vedle takového pole kámen, zajme ho protivník vstupem na protilehlé pole (přičemž střed souměrnosti představuje zajímaný kámen :-).
- Král i vojáci mohou dobrovolně vstupovat do obklíčení nepřátelských kamenů, aniž by upadli do zajetí