Osadníci z Katanu: Porovnání verzí
Řádek 16: | Řádek 16: | ||
Není dovoleno prezentovat pravidla hry - OSA | |||
==Cíl hry== | ==Cíl hry== |
Verze z 13. 9. 2006, 17:09
- Počet hráčů: 2-4, rozšíření pro 5-6
- Doporučený věk: nejméně 10 let
- Délka hry: 60 až 120 minut
- Vydavatel: Kosmos, Albi
- Rok vydání: 1995
- Autor: Klaus Teuber
- Ocenění: Spiel des Jahres 1995, Deutscher Spiele Preis 1995 - 1. místo
Mezinárodní mistrovství České republiky v Osadnících z Katanu
Na zajímavém plánu osidlujete krajinu: stavíte vesnice, města a silnice z výnosů pozemků, ale také vám může vše uloupit zloděj! Své výnosy můžete měnit se soupeři. Jak výhodně, to záleží jen na vašem obchodnickém talentu.
Není dovoleno prezentovat pravidla hry - OSA
Cíl hry
Během hry stavíte v krajině cesty, vesnice a města. Za každou vesnici dostanete 1 bod, za město 2 body. Cílem hry je získat deset bodů.
Body můžete také získat za některé akční karty, za to, že máte nejdelší cestu nebo největší rytířstvo.
Nejdelší obchodní cesta je za dva body, pokud je alespoň 5 dílků dlouhá. Odbočky se nepočítají. Jestliže někdo vytvoří cestu alespoň o dílek delší, než je dosavadní rekord, náleží dva body jemu.
Největší rytířstvo je za dva body. Jedná se o armádu alespoň tří rytířů (karet s rytíři vyložených na stůl). Jestliže někdo vytvoří armádu alespoň o rytíře větší, než je dosavadní rekord, náleží dva body jemu. Začátek hry
Hráči si hodem jedné kostky určí pořadí, ve kterém umístí na plán první vesnici a cestu z ní vedoucí. Druhou vesnici s cestou umístí v obráceném pořadí, takže hráč, který hodil nejméně (a tudíž umisťoval první vesnici jako poslední), umisťuje druhou vesnici ihned po umístění první. Druhá cesta musí vycházet z druhé vesnice.
Po postavení druhé vesnice si každý hráč vezme z banku suroviny, které jsou k dispozici v jejím okolí (jako by současně padla čísla všech tří sousedních karet — blíže viz kapitolu Získávání surovin).
Hlavní část hry zahájí ten, kdo hodil na začátku nejvyšší číslo. Pak už se hráči střídají ve směru hodinových ručiček.
Konec hry
Hra končí, jakmile některý hráč získá 10 bodů a je na řadě. Tento hráč vyhrál, pořadí ostatních se určí podle počtu jejich bodů. Má-li hráč 10 nebo více bodů a nevšimne si, že vyhrál, může znova vyhrát teprve ve chvíli, kdy je znova na řadě. Pokud ho mezitím někdo v počtu bodů předběhne a ohlásí konec hry, nevšímavý hráč má smůlu.