Herní mechanizmy: Porovnání verzí
m |
m |
||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
''Například herní mechnizmus hoď-jeď'' je velmi běžný a objevuje se v mnoha hrách. Znamená prostě, že hráč hodí nějakým házedlem (obvykle kostokou nebo více kostkami) a nějaký herní objekt je přesunut způsobem závislým na výsledku hodu. Mechanizmus sám o sobě neříká čím se hází a jak přesvě závisí pohyb na výsledku hodu. To už je určeno pravidly té které hry. | ''Například herní mechnizmus hoď-jeď'' je velmi běžný a objevuje se v mnoha hrách. Znamená prostě, že hráč hodí nějakým házedlem (obvykle kostokou nebo více kostkami) a nějaký herní objekt je přesunut způsobem závislým na výsledku hodu. Mechanizmus sám o sobě neříká čím se hází a jak přesvě závisí pohyb na výsledku hodu. To už je určeno pravidly té které hry. | ||
Když chtějí [[ | Když chtějí [[hráč]]i stručně popsat pravidla hry, hovoří často právě o mechanizmech místo toho aby mluvili o konkrétních pravidlech. Je to jeden z dobrých způsobů jak popsat o čem ta hra vlasně je (jeden ze způsobů [[deskripce]]). | ||
Verze z 11. 3. 2006, 01:04
Prvkem deskripce her je soubor herních mechanizmů, ze kterých je hra složena. Prakticky je tento koncept rozpracován například na [1]. Mechanizmus je ucelená část hry či pravidel, která tvoří jeden aspekt hry. Hra se obvykle skládá z mnoha herních mechanizmů a mechanizmus se může objevovat v mnoha různých hrách.
Například herní mechnizmus hoď-jeď je velmi běžný a objevuje se v mnoha hrách. Znamená prostě, že hráč hodí nějakým házedlem (obvykle kostokou nebo více kostkami) a nějaký herní objekt je přesunut způsobem závislým na výsledku hodu. Mechanizmus sám o sobě neříká čím se hází a jak přesvě závisí pohyb na výsledku hodu. To už je určeno pravidly té které hry.
Když chtějí hráči stručně popsat pravidla hry, hovoří často právě o mechanizmech místo toho aby mluvili o konkrétních pravidlech. Je to jeden z dobrých způsobů jak popsat o čem ta hra vlasně je (jeden ze způsobů deskripce).
Zde je seznam některých herních mechanizmů: