Z pohádky do pohádky: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | {{Infobox hra | ||
| | | kód = zpo | ||
| | | název = Z pohádky do pohádky | ||
| foto = | | foto = | ||
| | | hráčů = 2-6 | ||
| | | věk = 6 | ||
| | | délka = 45 minut | ||
| autor = | | autor = Neznámý autor | ||
| rok = | | rok = Neznámý rok | ||
| vydavatel = Dino | | vydavatel = Dino | ||
| | | ocenění = | ||
| obchod = | | obchod = | ||
}} | }} | ||
Řádek 15: | Řádek 15: | ||
= Pravidla = | = Pravidla = | ||
== Herní materiál == | |||
* herní plán | |||
* 20 figurek pohádkových bytostí | |||
* kostka | |||
== Cíl hry == | |||
Každý z hráčů se snaží být prvním, komu se podaří dovést svojí figurku do hradu. | |||
== Průběh hry == | |||
Každý z hráčů si vybere jednu figurku. Hodem kostky se určí začínající hráč. Ostatní hráči hrají po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na tahu, hodí kostkou a postoupí o příslušný počet polí. Skončíli svůj pohyb na některém z následujících polí, provede příslušnou akci. | |||
== Význam speciálních polí == | |||
;Divotvorný meč | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s mečem, přesune svojí figurku až na žluté políčko za saní | |||
;Saň | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku saně, smí postoupit dál jen padne-li mu trojka | |||
;Zelená cesta | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s černým koněm, musí do pekla | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s bílým koněm, jde na zlatý vrch | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s hnědým koněm, musí k ježibabě | |||
;Modrá cesta | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s princeznou, jde až na první pole za tůní | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku tůně (mezi princeznou a rybkou), může postoupit na konec tůně pouze hodí-li šestku (hráč nemůže uvíznout v tůni při zpáteční cestě, projde jí jako by se jednalo o normální políčka) | |||
:skončí-li hráč při zpáteční cestě svůj pohyb na políčku se zlatou rybkou, posune se hned na druhý břeh tůně | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s jablíčkem, postoupí hned na další políčko s jablíčkem | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s ptákem Ohnivákem, je vrácen zpět do tůně | |||
:skončí-li hráč při zpáteční cestě svůj pohyb na políčku s ptákem Ohnivákem, přesune se rovnou na Zlatý vrch | |||
:;Žabí král | |||
::jestliže hráč skončí svůj pohyb na cestě ke studánce na prvním červeném poli a následujícím hodem hodí jedničku, jde rovnou ke studánce | |||
::to samé platí při návratu od studánky, jen s tím rozdílem, že hráč postoupí na pole s korunkou | |||
;Cesta z pekla | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku s čerty, musí se vrátit o pět polí zpět | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s havranem, jde k ježibabě | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s holubicí, jde na Zlatý vrch | |||
;Čaroděj | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku s I nebo II, musí na oranžovou cestu hlídat prasátka | |||
;Oranžová cesta | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s černým prasátkem, musí do pekla | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s růžovým prasátkem, jde na Zlatý vrch | |||
;Obr | |||
:červená políčka a políčko s kyjem vrací hráče zpět na Zlatý vrch | |||
;Zlatá brána | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na tomto políčku, jde na ježibabu | |||
;Had | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku, vrací se zpět na korunku | |||
;Drak červené políčko - dech draka | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku, vrací se zpět na hvězdu | |||
;Drak červená políčka | |||
:hráč může postoupit dál jen při hodu 1 | |||
;Červená políčka před hradem (I/II) | |||
:skončí-li hráč svůj pohyb na tomto políčku, jde na čaroděje (I/II) | |||
Vyhrává hráč, který hodem kostky postoupí přesně do hradu a tím získá zlatý poklad. | |||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=zpo hrejsi.cz] | |||
*Hrací deska - http://deskovehry.t35.com/?/z-pohadky-do-pohadky/ |
Aktuální verze z 27. 6. 2016, 17:58
Počet hráčů | 2-6 | |||
Doporučený věk | 6 | |||
Délka hry | 45 minut | |||
Autor | Neznámý autor | |||
Vydání |
|
Pravidla
Herní materiál
- herní plán
- 20 figurek pohádkových bytostí
- kostka
Cíl hry
Každý z hráčů se snaží být prvním, komu se podaří dovést svojí figurku do hradu.
Průběh hry
Každý z hráčů si vybere jednu figurku. Hodem kostky se určí začínající hráč. Ostatní hráči hrají po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na tahu, hodí kostkou a postoupí o příslušný počet polí. Skončíli svůj pohyb na některém z následujících polí, provede příslušnou akci.
Význam speciálních polí
- Divotvorný meč
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s mečem, přesune svojí figurku až na žluté políčko za saní
- Saň
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku saně, smí postoupit dál jen padne-li mu trojka
- Zelená cesta
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s černým koněm, musí do pekla
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s bílým koněm, jde na zlatý vrch
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s hnědým koněm, musí k ježibabě
- Modrá cesta
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s princeznou, jde až na první pole za tůní
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku tůně (mezi princeznou a rybkou), může postoupit na konec tůně pouze hodí-li šestku (hráč nemůže uvíznout v tůni při zpáteční cestě, projde jí jako by se jednalo o normální políčka)
- skončí-li hráč při zpáteční cestě svůj pohyb na políčku se zlatou rybkou, posune se hned na druhý břeh tůně
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s jablíčkem, postoupí hned na další políčko s jablíčkem
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s ptákem Ohnivákem, je vrácen zpět do tůně
- skončí-li hráč při zpáteční cestě svůj pohyb na políčku s ptákem Ohnivákem, přesune se rovnou na Zlatý vrch
- Žabí král
- jestliže hráč skončí svůj pohyb na cestě ke studánce na prvním červeném poli a následujícím hodem hodí jedničku, jde rovnou ke studánce
- to samé platí při návratu od studánky, jen s tím rozdílem, že hráč postoupí na pole s korunkou
- Cesta z pekla
- skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku s čerty, musí se vrátit o pět polí zpět
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s havranem, jde k ježibabě
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s holubicí, jde na Zlatý vrch
- Čaroděj
- skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku s I nebo II, musí na oranžovou cestu hlídat prasátka
- Oranžová cesta
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s černým prasátkem, musí do pekla
- skončí-li hráč svůj pohyb na políčku s růžovým prasátkem, jde na Zlatý vrch
- Obr
- červená políčka a políčko s kyjem vrací hráče zpět na Zlatý vrch
- Zlatá brána
- skončí-li hráč svůj pohyb na tomto políčku, jde na ježibabu
- Had
- skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku, vrací se zpět na korunku
- Drak červené políčko - dech draka
- skončí-li hráč svůj pohyb na červeném políčku, vrací se zpět na hvězdu
- Drak červená políčka
- hráč může postoupit dál jen při hodu 1
- Červená políčka před hradem (I/II)
- skončí-li hráč svůj pohyb na tomto políčku, jde na čaroděje (I/II)
Vyhrává hráč, který hodem kostky postoupí přesně do hradu a tím získá zlatý poklad.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz
- Hrací deska - http://deskovehry.t35.com/?/z-pohadky-do-pohadky/