Surakarta: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m (revert vandalizmu) |
||
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od 7 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = sur | |||
| název = Surakarta | |||
| foto = sur.jpg | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 15 až 30 minut | |||
| autor = | |||
| rok = Neznámý rok | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
''Místo vzniku:'' Indonésie, Jáva | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* hrací deska | * hrací deska | ||
* pro každého hráče 12 hracích kamenů | * pro každého hráče 12 hracích kamenů | ||
==Základní postavení== | |||
== Základní postavení == | |||
* Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku. | * Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku. | ||
==Cíl hry== | |||
== Cíl hry == | |||
* Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny. | * Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny. | ||
==Pohyb kamenů== | |||
== Pohyb kamenů == | |||
* V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů. | * V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů. | ||
* Tahy jsou povinné. | * Tahy jsou povinné. | ||
Řádek 21: | Řádek 40: | ||
* Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný. | * Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný. | ||
==Zajímání kamenů== | |||
== Zajímání kamenů == | |||
* Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky. | * Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky. | ||
* Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou. | * Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou. | ||
Řádek 28: | Řádek 49: | ||
* Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí". | * Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí". | ||
==Konec hry== | |||
== Konec hry == | |||
* Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry. | * Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=sur hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 8. 6. 2011, 14:27
| ||
Počet hráčů | 2 | |
Doporučený věk | 8 | |
Délka hry | 15 až 30 minut |
Místo vzniku: Indonésie, Jáva
Pravidla
Herní materiál
- hrací deska
- pro každého hráče 12 hracích kamenů
Základní postavení
- Oba hráči položí své kameny na krajní dvě řady průsečíků jako na obrázku.
Cíl hry
- Vyřadit ze hry všechny soupeřovy kameny.
Pohyb kamenů
- V jednom tahu může hráč buď posunout kámen, nebo zajmout jeden ze soupeřových kamenů.
- Tahy jsou povinné.
- Každý kámen se smí přemístit na libovolný z osmi sousedních průsečíků, podobně jako šachový král. S kamenem se lze pohybovat i šikmo, i když políčka na plánu nejsou spojena čárou.
- Pohyb je možný jen tehdy, je-li sousední průsečík volný.
Zajímání kamenů
- Chce-li hráč zajmout soupeři kámen, musí vzít svůj kámen, dojet s ním na konec řady, resp. sloupce (pokud tam není) dále projet kulatou smyčku kolem rohu plánu a dojet po navazujícím sloupci, resp. řadě, na soupeřův kámen. Tento kámen je zajat a odstraněn z desky.
- Soupeřův kámen je zajat, i když stojí ihned za objížděnou smyčkou.
- Na polích, přes která hráč se svým kamenem prochází, nesmí ležet žádné soupeřovy ani jeho vlastní kameny.
- Při zajímání je možné projet i více smyček. Kamenem je pak třeba dojet k první smyčce, projet ji, poté přejet až na konec navazující řady, absolvovat další smyčku, atd.
- Protože krajní řady nekončí smyčkou, nelze je použít pro "rozjezd a skákání" a kámen v rohu desky je tedy "v bezpečí".
Konec hry
- Vyhrává hráč, kterému se dříve podaří odstranit všechny soupeřovy kameny ze hry.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz