LouisXIV - strategie (Jirka Bauma): Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
== | ==Strategie [[Louis XIV]]== | ||
Ve hře jsou kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny: | |||
*kartičky misí, peníze, čudlíky, | *kartičky misí, peníze, čudlíky, erby, předměty, tahy, schopnost pozdějšího pokládání čudlíků, schopnost neomezeného pokládání čudlíků | ||
*tyto veličiny jsou svázany | *tyto veličiny jsou svázany jedním obchodním mechanismem. | ||
Z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy: | |||
*tah = 3 čudlíky | *tah = 3 čudlíky = 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět | ||
*karta intrik = 2 erby | *karta intrik = 2 erby = erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání = erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání | ||
*atd. | *atd. | ||
Co se dá vypozorovat: | |||
*a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu | *a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu | ||
*b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající | *b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn) | ||
*c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků | *c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků | ||
*d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky | *d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici: | ||
** 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky. | |||
Je třeba ještě dodat, že nejslabšími šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou. | |||
Základy strategie: | |||
* | *prioritně kupujte věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby | ||
* | *pokládejte čudlíky tak, abyste s nimi něco koupili, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, na základě těchto 2 informací vyhodnoťte cenu šlechtice a takový počet čudlíků umístěte, nejcennějším předmětem je korunka, tu kupujte zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty s cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci kupujte zhruba za 2 čudlíky | ||
*pokud na začátku | *pokud na začátku kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tom kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže vždy zvažte, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole příliš nevyčerpáte pro kolo příští | ||
*málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze | *málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze | ||
*v posledním kole | *v posledním kole již čudlíky nešetřete. | ||
Co hru rozhoduje: | |||
*velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání) | *velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání) | ||
*nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách | *nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách | ||
Řádek 32: | Řádek 33: | ||
*věci získané náhodně levně | *věci získané náhodně levně | ||
Je třeba podtrhnout ten první bod, když se rozhodnete v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vyděláte nebo proděláte čistě podle toho, co si líznete za kartu misí (nejlépe +3 čudlíky, nejhůře 1 výhru při remíze). | |||
Ostatní postřehy: | |||
*je možné hrát i mnohem víc agresívně než navrhuju, uvedená strategie není jediná možná | *je možné hrát i mnohem víc agresívně než zde navrhuju, zde uvedená strategie není jediná možná. | ||
Doplňková tvrzení: | |||
*1)pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně | *1) pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků | ||
*2)u 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická | *2) u šlechticů 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u šlechticů 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u šlechticů 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u šlechticů 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická | ||
*3)protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si | *3) protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě šlechticů 1-4 je výhodná, protože cena 3 peníze je velmi levná | ||
*4)principiálně je využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho | *4) principiálně je výhodné využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho hráč získá, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaškodíte, a čudlíka ze 6 umístíte na remízu, tak to není vaše vítězství, protože i vy jste ztratili možnost toho čudlíka využít | ||
[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:30, 13. 3. 2006 (CET) | [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:30, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 27. 2. 2011, 21:48 (CET) | ||
[[Kategorie:Strategie her]] |
Aktuální verze z 27. 2. 2011, 21:48
Strategie Louis XIV
Ve hře jsou kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny:
- kartičky misí, peníze, čudlíky, erby, předměty, tahy, schopnost pozdějšího pokládání čudlíků, schopnost neomezeného pokládání čudlíků
- tyto veličiny jsou svázany jedním obchodním mechanismem.
Z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy:
- tah = 3 čudlíky = 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět
- karta intrik = 2 erby = erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání = erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání
- atd.
Co se dá vypozorovat:
- a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu
- b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn)
- c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků
- d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici:
- 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky.
Je třeba ještě dodat, že nejslabšími šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou.
Základy strategie:
- prioritně kupujte věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby
- pokládejte čudlíky tak, abyste s nimi něco koupili, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, na základě těchto 2 informací vyhodnoťte cenu šlechtice a takový počet čudlíků umístěte, nejcennějším předmětem je korunka, tu kupujte zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty s cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci kupujte zhruba za 2 čudlíky
- pokud na začátku kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tom kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže vždy zvažte, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole příliš nevyčerpáte pro kolo příští
- málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze
- v posledním kole již čudlíky nešetřete.
Co hru rozhoduje:
- velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání)
- nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách
- zářezy od soupeřů při nakupování věcí
- smůla při závěrečném vyhodnocování erbů
- věci získané náhodně levně
Je třeba podtrhnout ten první bod, když se rozhodnete v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vyděláte nebo proděláte čistě podle toho, co si líznete za kartu misí (nejlépe +3 čudlíky, nejhůře 1 výhru při remíze).
Ostatní postřehy:
- je možné hrát i mnohem víc agresívně než zde navrhuju, zde uvedená strategie není jediná možná.
Doplňková tvrzení:
- 1) pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků
- 2) u šlechticů 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u šlechticů 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u šlechticů 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u šlechticů 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická
- 3) protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě šlechticů 1-4 je výhodná, protože cena 3 peníze je velmi levná
- 4) principiálně je výhodné využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho hráč získá, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaškodíte, a čudlíka ze 6 umístíte na remízu, tak to není vaše vítězství, protože i vy jste ztratili možnost toho čudlíka využít
Jirka bauma 08:30, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace Jirka bauma 27. 2. 2011, 21:48 (CET)