LouisXIV - strategie (Jirka Bauma): Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
==Návrh strategie LouisXIV==
==Strategie [[Louis XIV]]==


ve hře můžeme vidět kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny :
Ve hře jsou kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny:
*kartičky misí, peníze, čudlíky, štíty(erby), předměty, tahy, pozdější pokládání čudlíků, neomezené pokládání čudlíků  
*kartičky misí, peníze, čudlíky, erby, předměty, tahy, schopnost pozdějšího pokládání čudlíků, schopnost neomezeného pokládání čudlíků  
*tyto veličiny jsou svázany v podstatě jedním obchodním mechanismem
*tyto veličiny jsou svázany jedním obchodním mechanismem.


z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy:
Z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy:
*tah = 3 čudlíky nebo např. 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět  
*tah = 3 čudlíky = 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět  
*karta intrik = 2 erby nebo erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání nebo erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání
*karta intrik = 2 erby = erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání = erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání
*atd.
*atd.


co se dá vypozorovat:
Co se dá vypozorovat:
*a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu
*a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu
*b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn)
*b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn)
*c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků
*c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků
*d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky)
*d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici:
** 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky.


je třeba ještě dodat, že nejslabší šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou
Je třeba ještě dodat, že nejslabšími šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou.


základy strategie:
Základy strategie:
*hráč prioritně kupuje věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby
*prioritně kupujte věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby
*hráč pokládá čudlíky tak, aby s nimi něco koupil, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, tj. poptávkou, na základě těchto 2 informací vyhodnotí hráč cenu a takový počet čudlíků umístí, nejcennější věcí je korunka, ta by se měla kupovat zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty z cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci by se měly kupovat zhruba za 2 čudlíky
*pokládejte čudlíky tak, abyste s nimi něco koupili, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, na základě těchto 2 informací vyhodnoťte cenu šlechtice a takový počet čudlíků umístěte, nejcennějším předmětem je korunka, tu kupujte zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty s cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci kupujte zhruba za 2 čudlíky
*pokud na začátku následujícího kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tomto kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže hráč musí zvažovat tu věc, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole se příliš nevyčerpá pro kolo příští
*pokud na začátku kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tom kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže vždy zvažte, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole příliš nevyčerpáte pro kolo příští
*málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze
*málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze
*v posledním  kole se již čudlíky nešetří vůbec
*v posledním  kole již čudlíky nešetřete.


co  hru rozhodnuje:
Co hru rozhoduje:
*velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání)
*velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání)
*nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách
*nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách
Řádek 32: Řádek 33:
*věci získané náhodně levně
*věci získané náhodně levně


je třeba podtrhnout ten první bod, když se hráč rozhodne v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vydělá nebo prodělá čistě podle toho, co si nalízne za kartu misí (hodně rád by +3 čudlíky, hodně nerad by 1 výhru při remíze)
Je třeba podtrhnout ten první bod, když se rozhodnete v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vyděláte nebo proděláte čistě podle toho, co si líznete za kartu misí (nejlépe +3 čudlíky, nejhůře 1 výhru při remíze).


ostatní postřehy:
Ostatní postřehy:
*je možné hrát i mnohem víc agresívně než navrhuju, uvedená strategie není jediná možná   
*je možné hrát i mnohem víc agresívně než zde navrhuju, zde uvedená strategie není jediná možná.  


Ještě doplňková tvrzení:
Doplňková tvrzení:
*1)pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků  
*1) pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků  
*2)u 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická
*2) u šlechticů 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u šlechticů 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u šlechticů 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u šlechticů 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická
*3)protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si to uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě u 1-4 je výhodná, že cena 3 peníze je velmi levná
*3) protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě šlechticů 1-4 je výhodná, protože cena 3 peníze je velmi levná
*4)principiálně je využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho získám, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaprasím, a čudlíka ze 6 umístím na remízu, tak to není moje vítězství, protože i já jsem ztratil možnost tohoto čudlíka využít
*4) principiálně je výhodné využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho hráč získá, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaškodíte, a čudlíka ze 6 umístíte na remízu, tak to není vaše vítězství, protože i vy jste ztratili možnost toho čudlíka využít


[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:30, 13. 3. 2006 (CET)
[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 08:30, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 27. 2. 2011, 21:48 (CET)
[[Kategorie:Strategie her]]
[[Kategorie:Strategie her]]

Aktuální verze z 27. 2. 2011, 21:48

Strategie Louis XIV

Ve hře jsou kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny:

  • kartičky misí, peníze, čudlíky, erby, předměty, tahy, schopnost pozdějšího pokládání čudlíků, schopnost neomezeného pokládání čudlíků
  • tyto veličiny jsou svázany jedním obchodním mechanismem.

Z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy:

  • tah = 3 čudlíky = 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět
  • karta intrik = 2 erby = erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání = erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání
  • atd.

Co se dá vypozorovat:

  • a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu
  • b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn)
  • c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků
  • d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici:
    • 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky.

Je třeba ještě dodat, že nejslabšími šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou.

Základy strategie:

  • prioritně kupujte věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby
  • pokládejte čudlíky tak, abyste s nimi něco koupili, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, na základě těchto 2 informací vyhodnoťte cenu šlechtice a takový počet čudlíků umístěte, nejcennějším předmětem je korunka, tu kupujte zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty s cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci kupujte zhruba za 2 čudlíky
  • pokud na začátku kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tom kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže vždy zvažte, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole příliš nevyčerpáte pro kolo příští
  • málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze
  • v posledním kole již čudlíky nešetřete.

Co hru rozhoduje:

  • velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání)
  • nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách
  • zářezy od soupeřů při nakupování věcí
  • smůla při závěrečném vyhodnocování erbů
  • věci získané náhodně levně

Je třeba podtrhnout ten první bod, když se rozhodnete v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vyděláte nebo proděláte čistě podle toho, co si líznete za kartu misí (nejlépe +3 čudlíky, nejhůře 1 výhru při remíze).

Ostatní postřehy:

  • je možné hrát i mnohem víc agresívně než zde navrhuju, zde uvedená strategie není jediná možná.

Doplňková tvrzení:

  • 1) pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků
  • 2) u šlechticů 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u šlechticů 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u šlechticů 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u šlechticů 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická
  • 3) protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě šlechticů 1-4 je výhodná, protože cena 3 peníze je velmi levná
  • 4) principiálně je výhodné využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho hráč získá, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaškodíte, a čudlíka ze 6 umístíte na remízu, tak to není vaše vítězství, protože i vy jste ztratili možnost toho čudlíka využít

Jirka bauma 08:30, 13. 3. 2006 (CET), aktualizace Jirka bauma 27. 2. 2011, 21:48 (CET)