Carrom: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(→Odkazy) |
||
(Není zobrazeno 18 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = crr | |||
| název = Carrom | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2,4 | |||
| věk = 5 | |||
| délka = 30 - 90 minut | |||
| autor = | |||
| rok = | |||
| vydavatel = | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků. | Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků. | ||
===Účel hry== | = Pravidla = | ||
== Účel hry == | |||
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru. | |||
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body | |||
== Bodování == | |||
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně) | |||
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř | * pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř | ||
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři | * pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři | ||
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál | * pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři | ||
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem | * pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se | ||
== Hra == | |||
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají | * první hra začíná losem, další se pravidelně střídají | ||
* začíná hráč s bílými kameny | * začíná hráč s bílými kameny | ||
* pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř | * pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř | ||
* hraje se max. 5 her | * hraje se max. 5 (8) her | ||
* smí se hrát všemi směry | * smí se hrát všemi směry | ||
* | * za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry | ||
* červený střed patří pouze královně | * červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné) | ||
* ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky | * ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky | ||
* keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker | * keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu) | ||
* kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily | * kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily | ||
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně | * pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně | ||
== Královna == | |||
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen | * královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen | ||
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem | * královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem | ||
* | * pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu | ||
== Tresty == | |||
* za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání) | |||
* | |||
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry | * ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry | ||
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, | * ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou | ||
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření | |||
* kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu | |||
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu | |||
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. | Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel. | ||
== | == Akce v minulosti == | ||
'''[[ | '''[[5. Carromový turnaj]] 20. listopadu 2010!!''' | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=crr hrejsi.cz] | |||
* http://www.carrom.cz |
Aktuální verze z 11. 12. 2010, 21:03
[[Kategorie:]]
Počet hráčů | 2,4 |
Doporučený věk | 5 |
Délka hry | 30 - 90 minut |
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.
Pravidla
Účel hry
- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.
Bodování
- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se
Hra
- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
- začíná hráč s bílými kameny
- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
- hraje se max. 5 (8) her
- smí se hrát všemi směry
- za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
- červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
- pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
Královna
- královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
- pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu
Tresty
- za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání)
- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
- ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření
- kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu
- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Akce v minulosti
5. Carromový turnaj 20. listopadu 2010!!
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz
- http://www.carrom.cz