Quixo: Porovnání verzí
(Infobox.) |
m |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
| kód = qix | | kód = qix | ||
| název = Quixo | | název = Quixo | ||
| foto = | | foto = QUIXO.jpg | ||
| hráčů = 2 | | hráčů = 2 | ||
| věk = 8 | | věk = 8 | ||
Řádek 13: | Řádek 13: | ||
}} | }} | ||
[[Kategorie:Abstraktní hry]] | [[Kategorie:Abstraktní hry]] | ||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | == Herní materiál == | ||
* Hrací plán | * Hrací plán | ||
* 25 Kostek (čtyři stěny prázdné, jedna s kolečkem a jedna s křížem) | * 25 Kostek (čtyři stěny prázdné, jedna s kolečkem a jedna s křížem) | ||
== Sehrávka pro dva hráče == | == Sehrávka pro dva hráče == | ||
Hráči si zvolí symbol, který bude reprezentovat jejich kostky, a vylosují, kdo bude začínat. Všechny kostky jsou na začátku prázdnou stranou navrch. Hráči se v tazích pravidelně střídají. Během tahu hráč vezme jednu kostku z okraje hrací desky (jednu ze šestnácti možných), která má buď horní stranu prázdnou, nebo je na ní umístěn jeho symbol. Pokud je prázdná, natočí ji tak, že jeho symbol bude od této chvíle nahoře. Potom kostku umístí na konec jedné neúplné řady nebo sloupce a touto kostkou zatlačí na zbývající kostky v této řadě nebo sloupci. Tím se zaplní dříve vytvořená mezera a hráč uloží vybranou kostku na uvolněné místo. Vítězí ten hráč, který jako první vytvoří řadu (svislou, vodorovnou nebo úhlopříčnou) z pěti kostek nesoucích jeho symbol. | Hráči si zvolí symbol, který bude reprezentovat jejich kostky, a vylosují, kdo bude začínat. Všechny kostky jsou na začátku prázdnou stranou navrch. Hráči se v tazích pravidelně střídají. Během tahu hráč vezme jednu kostku z okraje hrací desky (jednu ze šestnácti možných), která má buď horní stranu prázdnou, nebo je na ní umístěn jeho symbol. Pokud je prázdná, natočí ji tak, že jeho symbol bude od této chvíle nahoře. Potom kostku umístí na konec jedné neúplné řady nebo sloupce a touto kostkou zatlačí na zbývající kostky v této řadě nebo sloupci. Tím se zaplní dříve vytvořená mezera a hráč uloží vybranou kostku na uvolněné místo. Vítězí ten hráč, který jako první vytvoří řadu (svislou, vodorovnou nebo úhlopříčnou) z pěti kostek nesoucích jeho symbol. | ||
== Sehrávka pro čtyři hráče == | == Sehrávka pro čtyři hráče == | ||
Hráči vytvoří dva týmy. U stolu sedí hráči z týmu proti sobě a v průběhu hry si nesmí radit. Každý tým si zvolí svůj symbol. Během tahu hráč vybranou kostku pokládá na hrací desku se symbolem jeho týmu nahoře a tečkou k sobě. Vybírat pak smí pouze z kostek, které jsou prázdné nebo nesou symbol jeho týmu s tečkou směrem k němu. Umístění teček na kostkách vyhrávající řady nemá význam. | Hráči vytvoří dva týmy. U stolu sedí hráči z týmu proti sobě a v průběhu hry si nesmí radit. Každý tým si zvolí svůj symbol. Během tahu hráč vybranou kostku pokládá na hrací desku se symbolem jeho týmu nahoře a tečkou k sobě. Vybírat pak smí pouze z kostek, které jsou prázdné nebo nesou symbol jeho týmu s tečkou směrem k němu. Umístění teček na kostkách vyhrávající řady nemá význam. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=qix Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=qix Obchod], [http://www.knihy-hry.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=41&category_id=13&option=com_virtuemart&Itemid=64 www.knihy-hry.sk] |
Aktuální verze z 24. 2. 2009, 22:31
| ||||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 15 až 30 minut | |||
Autor | Thierry Chapeau | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | MENSA Best Mind Game 1995, As d'Or |
Pravidla
Herní materiál
- Hrací plán
- 25 Kostek (čtyři stěny prázdné, jedna s kolečkem a jedna s křížem)
Sehrávka pro dva hráče
Hráči si zvolí symbol, který bude reprezentovat jejich kostky, a vylosují, kdo bude začínat. Všechny kostky jsou na začátku prázdnou stranou navrch. Hráči se v tazích pravidelně střídají. Během tahu hráč vezme jednu kostku z okraje hrací desky (jednu ze šestnácti možných), která má buď horní stranu prázdnou, nebo je na ní umístěn jeho symbol. Pokud je prázdná, natočí ji tak, že jeho symbol bude od této chvíle nahoře. Potom kostku umístí na konec jedné neúplné řady nebo sloupce a touto kostkou zatlačí na zbývající kostky v této řadě nebo sloupci. Tím se zaplní dříve vytvořená mezera a hráč uloží vybranou kostku na uvolněné místo. Vítězí ten hráč, který jako první vytvoří řadu (svislou, vodorovnou nebo úhlopříčnou) z pěti kostek nesoucích jeho symbol.
Sehrávka pro čtyři hráče
Hráči vytvoří dva týmy. U stolu sedí hráči z týmu proti sobě a v průběhu hry si nesmí radit. Každý tým si zvolí svůj symbol. Během tahu hráč vybranou kostku pokládá na hrací desku se symbolem jeho týmu nahoře a tečkou k sobě. Vybírat pak smí pouze z kostek, které jsou prázdné nebo nesou symbol jeho týmu s tečkou směrem k němu. Umístění teček na kostkách vyhrávající řady nemá význam.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz: Pokladnice her, Obchod, www.knihy-hry.sk