Quoridor: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
|||
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = qor | |||
| název = Quoridor | |||
| foto = qor.jpg | |||
| hráčů = 2-4 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 10 až 20 | |||
| autor = Mirko Marchesi | |||
| rok = 1997 | |||
| vydavatel = Gigamic | |||
| ocenění = [[MENSA Best Mind Game 1997]] | |||
| obchod = qor | |||
}} | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli | * Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli | ||
* 20 překážek | * 20 překážek | ||
* 4 figurky | * 4 figurky | ||
==Cíl hry == | |||
== Cíl hry == | |||
*Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky. | *Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky. | ||
==Pravidla pro dva hráče== | |||
== Pravidla pro dva hráče == | |||
*Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách. | *Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách. | ||
*Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii. | *Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii. | ||
Řádek 22: | Řádek 35: | ||
*Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole. | *Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole. | ||
==Konec hry== | |||
== Konec hry == | |||
*Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky. | *Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky. | ||
==Pravidla pro více hráčů== | |||
== Pravidla pro více hráčů == | |||
*Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady. | *Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady. | ||
*Tři hráči obsadí tři strany desky. | *Tři hráči obsadí tři strany desky. | ||
Řádek 32: | Řádek 49: | ||
*Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách. | *Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách. | ||
*Ostatní pravidla zůstávají stejná. | *Ostatní pravidla zůstávají stejná. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=qor Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=qor Obchod], [http://www.knihy-hry.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=42&category_id=13&option=com_virtuemart&Itemid=64 www.knihy-hry.sk] |
Aktuální verze z 24. 2. 2009, 21:32
| ||||
Počet hráčů | 2-4 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 10 až 20 | |||
Autor | Mirko Marchesi | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | MENSA Best Mind Game 1997 |
Pravidla
Herní materiál
- Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli
- 20 překážek
- 4 figurky
Cíl hry
- Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky.
Pravidla pro dva hráče
- Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách.
- Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii.
- Hráči se střídají a každý vždy buď postoupí svým pěšcem, nebo položí překážku ze své zásoby. *Jakmile hráč spotřebuje všechny své překážky, může už jen pohybovat pěšákem.
- Pěšci se pohybují vždy o jedno pole rovně na sousední volné pole - svisle či vodorovně, vpřed i vzad. Překážky musí obcházet.
- Překážky se umísťují vždy mezi dvě dvojice čtverců. Účelem překážek je zpomalit postup soupeře, není však přípustné soupeře překážkami uzavřít a znemožnit mu dospět k cílové čáře - jinými slovy vždy musí oběma hráčům zbýt alespoň jedna možná cesta k alespoň jednomu políčku v cílové řadě.
- Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole.
Konec hry
- Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky.
Pravidla pro více hráčů
- Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady.
- Tři hráči obsadí tři strany desky.
- Čtyři hráči obsadí čtyři, tedy všechny strany.
- Tři hráči si vezmou po šesti překážkách a dvě odloží stranou.
- Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách.
- Ostatní pravidla zůstávají stejná.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz: Pokladnice her, Obchod, www.knihy-hry.sk